English

تولید ۱۲۰۰ فروند ملکه زنبورعسل در ساری

مدیر جهادکشاورزی ساری از تولید ۱۲۰۰ فروند ملکه زنبور عسل در شهرستان ساری در ۴ واحد زنبورستان با هماهنگی بخش خصوصی خبر داد.

تولید ۱۲۰۰ فروند ملکه زنبورعسل در ساری

به گزارش خبرگزاری موج، طهمورثقاسم نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: در این طرح که مجریان آن ۴ نفر از زنبورداران با سابقه زنبورداری بودند تعداد ۷۲۰ فروند ملکه در بین سایر واحدهای زنبورداری توزیع و تعداد ۴۸۰ فروند به صورت خودمصرفی در زنبورستان استفاده شد.

وی گفت: یکی از راهکارهای افزایش تولید در بخش زنبورداری استفاده از ملکه های به نژادی در واحدهای زنبورستان است و باید از توان و ظرفیت همه زنبورداران یا کسانی که توانایی علمی و تخصصی در تولید ملکه اصلاح نژادی دارند استفاده کرد.

قاسم نژاد بهبود راندمان عملکرد تولید عسل را از مزایای استفاده از ملکه های اصلاح نژاد شده برشمرد و گفت: استفاده از ملکه های اصلاح نژادی می تواند نقش مهمی در ارتقاء توان تولید عسل و فرآورده های آن ایفا کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این شهرستان هر ساله با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به تولید ملکه های اصلاحی و به نژادی نموده و بخشی از آن را در بین زنبورداران متقاضی توزیع می کند.

شهرستان ساری با دارا بودن بالغ بر ۳۲ هزار و ۲۳۲ ملکه زنبور عسل در ۳۴۶ واحد زنبورستان نقش بسیار ممتازی در تولید عسل و فرآورده های آن به عهده داشته و به عنوان قطب تولید عسل استان محسوب می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه