English

۷۰۰ هکتار از زمین های شیبدار آمل شناسایی و آماده واگذاری است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل اظهار داشت: ۷۰۰ هکتار از زمین های شیبدار آمل شناسایی و آماده واگذاری است.

۷۰۰ هکتار از زمین های شیبدار آمل شناسایی و آماده واگذاری است

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسین اسلامی گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین های شیبدار شهرستان آمل شناسایی شد که با اجرای طرح های نوین کشاورزی به زمین های مستعدتری برای توسعه کشاورزی و باغ تبدیل خواهد شد.

وی افزود: زمین های شیبدار مساعد برای توسعه و احیاء باغ با نظارت فنی کارشناسان باغبانی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و مشارکت مردم در قالب تشکل های تعاونی انجام خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: کشت درختان مثمر، کشت و پرورش گل محمدی و گیاهان دارویی در جهت درآمد و ارتقاء اقتصاد خانوار در مناطق محروم، تولید محصول سالم و ارتقاء سلامت جامعه، کاهش تخریب ناشی از فرسایش آبی و جلوگیری از وقوع سیل و ایجاد فرصت های شغلی جدید از جمله اثرات مثبت اجرای طرح های توسعه باغات در زمین های شیبدار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل بیان کرد: تاکنون حدود ۷۰۰ هکتار از زمین های شیبدار این شهرستان شناسایی، نقشه‌برداری و آماده واگذاری است.

وی ادامه داد: امیدواریم با گسترش و احداثباغ در زمین‌های شیبدار کم بازده و همراهی دستگاه های مرتبط، اجرای اینگونه طرح ها بتواند حفظ منابع طبیعی(آب و خاک) و توسعه پایدار بخش کشاورزی را در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را به ارمغان ‌آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه