English

فرهگ تفکیک زباله در روستاها جدی گرفته شود

سید ابراهیم هاشمی خطاب به دهیاران و بخشداران عباس آباد، گفت: فرهگ تفکیک زباله در روستاهاجدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری موج، فرماندار شهرستان عباس آباد، در جلسه ساماندهی پسماند در جمع دهیاران و اعضای شورای بخش مرکزی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسافران فرهنگ ایرانی و اسلامی را فراموش کردند که قرار دادن زباله ها در مکان های عمومی نوعی هنجار شکنی محسوب می شود.

وی گفت: شهرستان عباس آباد در غرب مازندران از جمله شهرهایی که مشکل دپوی زباله دارد و چندی پیش به دلیل پایان یافتن مهلت قانونی دپو، زباله های زیادی در سطح شهر پراکنده شده بود.

هاشمی بیان کرد: ین مشکل از آنجایی شروع شده که به دلیل پایان یافتن مهلت قانونی دپوی زباله های آباس اباد در منطقه ' پلهم چال ' و نداشتن مکان دیگر، جمع آوری زباله ها در سطح شهر عباس آباد متوقف شده بود.

فرماندار عباس آباد گفت: میزان زباله تولیدی در این شهر را به خاطر گردشگر پذیری از حدود ۲۰ تا ۶۰ تن در روز در نوسان است اما بیش از ۱۵ سال است که زباله های شهر عباس آباد در منطقه جنگلی پلهم چال دفن می شود.

هاشمی همچنین گفت: رها سازی زباله های مکان های مختلف شهر نه تنها به محیط زیست صدمه می زند بلکه بدور از آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی با تاکید بر تفکیک زباله ها از مبدا افزود: به منظور کاهش تولید زباله ها باید در میان مردم فرهنگ سازی شود و ضمن اینکه تفکیک زباله ها از مبدا می تواند به کاهش مشکلات دفن زباله هم کمک کرد.

هاشمی خطاب به دهیاران و بخشداران این شهرستان گفت: شهرداری ها با توجه به منابع مالی خود قادر به ساماندهی و مدیریت پسماند در هر شرایط هستند، ولی مشکل اصلی در روستاهاست که باید فرهگ تفکیک زباله جدی گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه