English

توسعه سامانه‌های هوشمند ترددشمار در محورهای مازندران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌ای در محورهای استان توسعه می‌یابد.

توسعه سامانه‌های هوشمند ترددشمار در محورهای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، احمدآفرین محمدزاده، گفت: در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده و افزایش بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌‌های مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل، توسعه سامانه‌های ترددشماری در دستور کار است.

وی اظهار کرد: بر این اساس مرکز مدیریت راه‌ها درصدد افزایش این سامانه‌ها از ۷۰ دستگاه به ۱۰۰ دستگاه است که در این راستا در تیرماه امسال ۶ سامانه ترددشمار جدید در محور ساری کیاسر و ۱۰ دستگاه ترددشمار جدید در محور هراز نصب شده و آماده بهره‌برداری هستند و در هفته‌های آینده نیز ۶ دستگاه ترددشمار جدید در محور سوادکوه و هشت دستگاه در محور کندوان نصب و آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل هوشمند است که ابزار و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند با افزایش بهره‌وری امکانات موجود و با جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محورها و ارتقاء شرایط ایمنی تردد در آنها دارد و یکی از مهم‌ترین و کاراترین ابزار حمل و نقل هوشمند سامانه‌های ترددشمار برخط هستند.

این مسوول بیان کرد: این سامانه‌ها با برداشت اطلاعات تردد چون حجم تردد، ترکیب وسایل نقلیه در ترافیک و سرعت عبور و مرور وسایل نقلیه و تخلفات آنها اطلاعات ارزشمندی برای مدیریت لحظه‌ای ترافیک و برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت برای متولیان امر فراهم می‌کنند.

محمدزاده تصریح کرد: علاوه بر این اطلاعات به‌دست آمده از این دستگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی شرایط ترافیکی به صورت لحظه‌ای و آنلاین با استفاده از تابلوهای هوشمند ترافیکی منصوب در جاده‌های استان، سایت مرکز مدیریت راههای کشور به آدرس www. ۱۴۱. ir و ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این دستگاه‌ها دقت و صحت عملکرد تابلوهای ترافیک‌نمای استان برای نمایش لحظه‌ای ترافیک در محورهای مواصلاتی افزایش می‌یابد، گفت: این تابلوها در شرق و غرب استان از بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و اطلاعات مفیدی به مسافران به‌ویژه در ایام تعطیلات برای برنامه‌ریزی سفر و انتخاب مسیر می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه