English

آمادگی مازندران برای توسعه صادرات محصولات باغی به روسیه

دلاور حیدرپور گفت: مازندران آمادگی توسعه صادرات محصولات باغی همچون پرتقال، نارنگی، کیوی و گل و گیاه به کشور روسیه و آستراخان را دارد.

آمادگی مازندران برای توسعه صادرات محصولات باغی به روسیه

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست مشترک کشاورزی استان آستراخان روسیه و مازندران، اظهار کرد: مازندران استانی است که فعالیت غالب آن کشاورزی است و تمام فعالیت‌های کشاورزی در این استان انجام می‌شود.

وی مازندران را بزرگ‌ترین تولیدکننده گل و گیاهان زینتی و درختچه‌ای در کشور برشمرد و افزود: آمادگی داریم در زمینه توسعه صادرات محصولات باغی همچون پرتقال، نارنگی، کیوی و گل و گیاه به کشور روسیه و آستراخان همکاری متقابل داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: به ازای صادرات گوشت مرغ به آستراخان می‌توانیم گوشت قرمز وارد کنیم.

این مسوول با اشاره به آمادگی مازندران برای انتقال دانش فنی تولید برنج به آستراخان، اظهار کرد: فعالان اقتصادی مازندران می‌توانند همکاری‌های خوبی در زمینه صادرات گل و گیاهان زینتی گلدانی و شاخه بریده به آستراخان داشته باشند.

حیدرپور با اعلام آمادگی برای صادرات محدود برنج به آستراخان، ادامه داد: مازندران آمادگی دارد به همراه بازرگانان روسیه محصولات کشاورزی را در مازندران بسته‌بندی و به روسیه صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود، افزود: این استان با تولید ۷۰۰ هزار تن برنج سفید در سال بزرگ‌ترین تولیدکننده برنج کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سالانه ۳ میلیون تن انواع محصولات باغی در مازندران تولید می‌شود که ۲٫۵ میلیون تن مربوط به مرکبات بوده که ۵۰ درصد تولید مرکبات کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه