English

ارزان‌ترین روش‌ ازدیاد گل‌ و‌ گیاهان زینتی از طریق کاشت بذر است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: ارزان‌ترین روش‌ ازدیاد گل‌و‌گیاهان زینتی از طریق کاشت بذر است.

ارزان‌ترین روش‌ ازدیاد گل‌ و‌ گیاهان زینتی از طریق کاشت بذر است

به گزارش خبرگزاری موج، طهمورثقاسم‌نژاد اظهار کرد: وضعیت جغرافیایی و طبیعی ایران عامل مثبتی برای رشد و نمو بسیاری از گل‌و‌گیاهان زینتی در کشور است که این نوید را می‌دهد در آینده نه تنها از واردات بی‌رویه بذر و قلمه گل‌و‌گیاه بی نیاز خواهیم شد، بلکه به صادرات این محصول هم خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه تولید، کشت وکار و نگهداری گل و گیاهان زینتی از عوامل مهم در حفظ محیط زیست به شمار می‌آید، افزود: تکثیر انواع گل‌و‌گیاه زینتی فصلی از طریق کاشت بذر به عنوان متداول‌ترین روش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: تکثیر از طریق کاشت بذر یکی از آسانترین و ارزان‌ترین روش‌های ازدیاد گل‌و‌گیاهان زینتی مانند اطلسی، آهار، بنفشه و مینا چمنی و بسیاری از چمن‌ها است.

قاسم‌نژاد خاطرنشان کرد: بذر گیاهان را می‌توان به‌صورت مستقیم در محل اصلی کشت کرد و یا در ابتدا در خزانه کاشت و سپس به محل اصلی انتقال داد.

وی اظهار کرد: بذر گل‌های یکساله و مقاوم به سرما مانند بنفشه و مینا چمنی در اواخر مرداد و در خارج از محیط گلخانه در خزانه بذری کاشته شده و سپس در زمان مناسب و متناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه، به زمین اصلی منتقل شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: گل‌های یکساله حساس به سرما مانند آهار و اطلسی پس از سپری شدن خطر سرما در فصل بهار کاشته شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه