English

شهرداری کیاسر ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شد

شهردار کیاسر گفت: به دلیل اشتباه مدیریت گذشته شهری از بابت خرید یک دستگاه سنگ‌شکن این نهاد مردمی با حکم دادگاه مجبور به پرداخت خسارت ۵۰۰ میلیون تومانی به مالک قبلی شد.

به گزارش خبرگزاری موج، خلیل انتظاری درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکل دستگاه سنگ‌شکن شهرداری کیاسر اظهار کرد: این دستگاه سال‌ها به دلیل عدم مدیریت مناسب در خرید و فروش برای تملک کردن آن به نفع شهرداری با مشکلات و موانع مواجه بود.

وی تصریح کرد: فروشنده این دستگاه به شهرداری قیمت بسیار بالای را اعلام کرد، مسوولان وقت به ناچار برای ایجاد درآمد شهرداری کیاسر نسبت به پرداخت ۹۰ درصد مبلغ تعیین شده که ۵۰۰ میلیون تومان بود اقدام کردند.

شهردار کیاسر خاطرنشان کرد: قیمت تعیین شده برای این دستگاه سنگ‌شکن کارشناسی شده نبود ولی مسوولان شهری وقت برای جلب رضایت مردمی و نیز به اذعان خودشان برای ایجاد درآمد نسبت به پرداخت ۹۰ درصد مبلغ تعیین شده اقدام کرده و برای پرداخت بقیه بدهی سنگ‌شکن نیز قراردادی را منعقد کردند که به موجب این قرار داد شهرداری باید بهای سنگینی را پرداخت می‎کرد.

وی اضافه کرد: وقتی مسوولان شهری برای پرداخت بقیه بدهی دستگاه سنگ‎شکن اقدام کردند با رقم حدود ۵۰۰ میلیون تومانی مواجه شدند که این موضوع ظاهرا از قبل بر روی کاغذ توافق شده بود و دادگاه حکم به پرداخت این رقم کرد.

انتظاری اضافه کرد: ملکی که ارزش چندان مناسبی نداشت با تعدادی دستگاه سنگ‌شکن حدود یک‌میلیارد تومان برای شهرداری کیاسر که با مشکلات مالی مواجه هست هزینه ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری کیاسر بنا به اشتباهاتی که در گذشته انجام شده و طبق رای دادگاه ملزم به پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان دیرکردی است که به دلیل عدم پرداخت ۷۰ میلیون تومان این نهاد مردمی را بدهکار کردند.

شهردار کیاسر درباره دیگر هزینه‌ای که از بابت واگذاری اشتباه دستگاه سنگ‎شکن متوجه شهرداری کیاسر شد، گفت: مسؤولان قبلی به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی‌های شهرداری اقدام به واگذاری ۵۱ درصد سهم دستگاه سنگ‌شکن به سازمان همیاری و شهرداری‌های استان شدند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده سازمان همیاری شهرداری‌های استان با توجه به اطلاعی که از اوضاع مالی شهرداری کیاسر داشت، نسبت به واگذاری مجدد دستگاه سنگ‌شکن به شهرداری کیاسر موافقت کرد.

انتظاری در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل رکودی که در ساخت و ساز به وجود آمد پروانه ساخت در این شهر کمتر صادر می‎شود و همین موضوع باعثمی‌شود که شهرداری در تنگنا باشد.

وی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر طرح گازکشی شهر کیاسر در برنامه کاری قرار گرفت، افزود: با اجرای این طرح تاحدودی زمینه رونق کسب و کار شهرداری فراهم می‎شود.

شهردار کیاسر دیگر اقدام انجام شده را صدور سند ملکی برای واحدهای مسکونی و تجاری این شهر عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تاحدودی برنامه داریم از مشکلات مالی به وجود آمده برای شهرداری جلوگیری کنیم.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرداری کیاسر در سال جاری را ۷ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون کسری بودجه نداشتیم و برنامه داریم نسبت به افزایش بودجه اقدام کنیم.

انتظاری میزان بودجه شهرداری کیاسر قبل از ورودش به شهرداری را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کارکنان شهرداری کیاسر در گذشته ۱۵ ماه حقوق معوقه داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه