English

سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و تالابی مازندران

داریوش مقدس اظهار داشت: سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و تالابی استان مازندران است.

به گزارش خبرگزاری موج، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: سنبل آبی از گیاهان بومی مناطق گرمسیری و استوایی است که سال ۱۳۹۰ در استان گیلان مشاهده شد و با توجه به قابلیت تکثیر، گسترش سریع و غیرقابل مهار، در مدت زمان کوتاه بخش‌های وسیعی از تالاب‌ها را در این استان فرا گرفته است.

وی افزود: به‌ دلیل رشد سریع در تالاب و مصرف مقادیر زیادی از اکسیژن آب، از نظر سازمان خواربار جهانی FAO، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهان آبزی است که در جهان شناخته شده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه سنبل آبی در مدت کوتاهی قادر است اکوسیستم هر منطقه‌ای را نابود کند، تصریح کرد: با توجه به خطرات جدی ناشی از ورود این گونه به ظاهر زیبا و زینتی به تالاب‌های مازندران، از همه شهروندان تقاضا می‌شود تا در صورت مشاهده این گونه در منابع آبی و تالابی مازندران مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

مقدس در پایان گفت: سنبل آبی به‌عنوان شیطان سبز در کمین منابع آبی کشور است که باید از خرید، عرضه و انتقال بقایای این گیاه به منابع آبی و آببندان‌های ارزشمند استان خودداری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه