English

باید به گردشگری در مازندران نگاهی نظام یافته داشت

عیسی منصوری با بیان اینکه در مازندران باید به گردشگری نگاهی نظام یافته داشت، گفت: زمین‌های باغی و زراعی ما تبدیل به ویلا و کشاورزان ما سرایدار نشوند.

باید به گردشگری در مازندران نگاهی نظام یافته داشت

به گزارش خبرگزاری موج، معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال مازندران، اظهار داشت: اشتغال مهم‌ترین دغدغه مسوولان بوده که با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانیم گام اساسی در این حوزه برداریم.

وی افزود: بخش صنعت و خصوصی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند و باید بتوانیم بازار مناسبی در کشور و جهان در این حوزه داشته باشیم و نگاه سنتی را کنار گذاشته و نگاه خود به مقوله اشتغال را امروزی کنیم.

معاون وزیر کار گفت: اگر هدف ما اشتغال است باید به توسعه پایدار در اشتغال توجه کنیم و باید بدانیم بسیاری از واحدها به دریافت تسهیلات نظیر وام اقدام می‌کنند که در این امر لزوما دریافت وام موجب رونق اقتصادی نمی‌شود.

وی بیان داشت: تجربه نشان داد اشتغالی که با وام شروع شود اشتغالی پایدار نیست و منجر به اشتغال نخواهد شد.

این مسوول گفت: سه طرح مشخص تکاپو، حرکت و کارآفرینی مربوط به مازندران در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده و باید به مرحله اجرایی برسد.

منصوری با اشاره به اهمیت بنگاه‌های اقتصادی گفت: ۹۶ درصد بنگاه‌های تولیدی استان خرد و کوچک, سه درصد کوچک, متوسط و بزرگ است.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در مازندران باید به گردشگری نگاهی نظام یافته داشت و زمین‌های باغی و زراعی ما تبدیل به ویلا و کشاورزان ما سرایدار نشوند.

منصوری افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد در ۱۵ سال آینده خبری از زمین‌های کشاورزی باقی نخواهد ماند.

وی افزود: اگر به گردشگری ما هدفمند مورد توجه قرار گیرد، کشاورزی و سایر رشته‌ها در استان توسعه یافته و دیگر کشاورزی ما از بین نمی‌رود.

منصوری با اشاره به نفوذ مخابرات و فناوری اطلاعات در مازندران افزود: اگر فناوری اطلاعات وارد گردشگری شود می‌توان گردشگری، گل و گیاه، شیلات و کشاورزی را نیز توسعه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه