English

۵۰ درصد مشکلات صنعتی مازندران در حوزه بانکی است

محمد محمدپور عمران با اعلام اینکه ۵۰ درصد مشکلات صنعتی ما در حوزه بانکی است، خاطرنشان کرد: برخی واحدهای تولیدی ضربه‌خورده استان در حال رفع مشکلات هستند.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در نشست خبری با اعلام اینکه در مازندران دیرتر به قافله توسعه و تولید رسیدیم، گفت: در جاده کندوان در به روی صنعت بسته شده و جاده هراز هم نیمه‌صنعتی است.

محمدپور افزود: موضوع توقف حمل و نقل سنگین و سبک شمردن این نوع حمل و نقل صنعتی نسبت به حمل و نقل سبک ضربه به توسعه صنعتی مازندران است، در حالی که حمل و نقل سنگین از نظر سرعت و سبکی هم‌طراز حمل و نقل سبک است.

وی با اعلام اینکه ۵۰ درصد مشکلات صنعتی ما در حوزه بانکی است، خاطرنشان کرد: برخی واحدهای تولیدی ضربه‌خورده استان در حال رفع مشکلات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در حمایت از سرمایه‌گذاری ابزارهای حمایتی قوی‌تری را به‌کارمی‌بریم، گفت: تسهیلات بانکی با اختیارات استانی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و امحال پرداخت اقساط بانک به بدهکاران کمتر از یک میلیارد تومان درنظر گرفته شد.

محمدپور عمران با اعلام اینکه مقرر شد خودروهای روسی وارد مازندران شود، افزود: برای خرید مواد اولیه به استان‌ها تفویض شد و مشوق‌های صادراتی هم تفاهم شد.

وی با بیان اینکه میانگین صنعتی مازندران در مقابل سایر استان‌ها کم بوده است، تصریح کرد: امسال یک‎هزار هکتار زمین در شرق مازندران در نظر گرفته شد و سرمایه‌گذار هم از طریق پنجره واحد در مازندران وارد و زمین تحویل شد تا پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان را در مازندران شروع کند.

محمدپور به صورت گرفتن سند جامع تولید مرکبات در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: مبارزه با برندهای قاچاق ساماندهی و سامانه‌ای شد و با مصرف غیرمجاز برخورد شد؛ مازندران در برخورد با کالای قاچاق مقام برتر را دارد.

وی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی ۳۷۰ واحد به بانک‌ها معرفی شدند، افزود: در البرز مرکزی مدرن‌ترین مجموعه زغال‌شویی در مازندران راه‌اندازی می‌شود که در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن ظرفیت پذیرش زغال را دارد و به‌دنبال کک‌‌سازی نیز هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی