English

لزوم تخصیص اعتبارات برای دهیاری‌ها

بخشدار مرکزی چالوس با اشاره به کمبود تأمین اعتبارات برای دهیاری‌ها، گفت: دهیاران برای پیشبرد اهداف عمرانی روستاها آبروی خود را می‌گذارند، بنابراین باید مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری موج؛ صدرالله ردایی امشب در همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی چالوس و مرزن‌آباد که به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در بخش مرکزی دهیاران برای توسعه و آبادانی روستاها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته اعتبار قابل توجهی به روستاها اختصاص داده نشد، افزود: با تلاش و پیگیری دهیاران اقدامات خوبی در حوزه عمرانی روستاها صورت گرفت.

بخشدار مرکزی چالوس با اشاره به اینکه بیشتر دهیاران برای انجام پروژه های عمرانی در روستا بدهکار پیمانکاران هستند، خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار و تخصیص بودجه برای دهیاران امری ضروری به‌نظر می‌رسد چرا که با وجود عدم بضاعت مالی دهیاران با مشارکت شوراها کارهای خوبی انجام دادند و در حقیقت آبروی خود را برای پیشبرد اهداف عمرانی در روستاها گرو گذاشتند.

این مسؤول با انتقاد از شیوه توزیع برخی از اعتبارات در میان دهیاران، بیان کرد: در بخش مرکزی چالوس اگر اعتباری به دهیاران از سوی استان تخصص می‌یابد بخشداری در جریان امر نیست که این مسأله نیز نیازمند توجه است.

ردایی با اشاره به عدم توجه در خور شأن به دهیاران از سوی مرکز استان، خاطرنشان کرد: وجه تمایز بین دهیاران شرق استان با غرب مازندران در زمینه تأمین اعتبارات و توجه به نیازمندی‌های آنها از دیگر مسائلی است که باید جدی گرفته شود چرا که دهیاران این منطقه با جان و دل در زمینه‌های عمرانی و خدماتی گام برمی‌دارند.

وی با تأکید بر اینکه دهیاران باید حکم حقوقی داشته باشند، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع دهیاری‌ها با شوراها به‌صورت توافقی قرارداد حقوقی می‌بندند در حالی که دهیار باید از حکم حقوقی و قانونی برخوردار شود.

بخشدار چالوس با اشاره به اینکه دهیاران منتخب شوراها هستند و برای دولت خدمت می‌کنند، گفت: با توجه به حیطه مسؤولیت دهیاران ضرورت دارد تا هر چه سریع‌تر در مورد وضعیت اداری و حقوقی این قشر گام برداشت.

*نقش اساسی دهیاران در توسعه روستایی

بخشدار مرزن‌آباد نیز دهیاران را بازوان اجرایی شوراها و بخشداران دانست و گفت: مشکلات دهیاران زیاد است اما دهیاران برای توسعه بخش روستایی و اداره خدمات روستا تلاش می‌کنند.

مصطفی خواجه‌کجوری با بیان اینکه دهیاران همواره در راستای توسعه روستا تلاش دارند، تصریح کرد: در بخش مرزن‌آباد و در روستاهای دهستان کوهستان و بیرون‌بشم وضعیت روستاها برای ارائه خدمات سخت است و با وجود سطح توقعات روستائیان کار خدمات‌رسانی خوبی در فصول مختلف سال انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها و عملکردهای دهیاران باید اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: حضور دهیاران در انجام پروژه‌های روستاها اهمیت دارد و وقتی روستائیان ببینند که دهیار همیشه پای کار است او را به‌عنوان متولی کار روستاها می‌شناسند.

بخشدار مرزن‌آباد خاطرنشان کرد: حتی اگر دهیاری در زمینه پروژه‌های خدماتی و عمرانی عملکرد خاصی نداشته باشد باید مکاتبات اداری و پروسه‌های انجام شده و بیلان کاری خود را اطلاع‌رسانی کرده تا اعتمادسازی صورت بگیرد و مردم هم کمک می‌کنند.

وی در پایان با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات به روستاها به بهانه سرانه جمعیتی، گفت: نباید به این بهانه روستاها را از ادامه فعالیت و توسعه بازداشت بلکه باید با ایجاد مشوق‌هایی سعی شود تا دهیاران با انگیزه تلاش کرده و حتی روستاها را به‌عنوان محور گردشگری و درآمدزایی به‌عموم بشناسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه