English

آمایش سرزمین صدای واحد مازندران در برنامه ششم / ملی سازی مسائل استان با حضور جهانگیری

سهم بری مازندران از اعتبارات ملی و ارتقای شاخص های توسعه به نسبت سایر استان ها همواره در محافل سیاسی و رسانه ای منشا محاجه و مجادله مازنی ها است.

به گزارش خبرگزاری موج، فارغ از مقایسه تطبیقی مولفه ها وشاخص های توسعه یافتگی مازندران نسبت به نرم ملی اما جهت گیری معطوف به آمایش سرزمین رویکرد و الگوی مناسبی برای بهره مندی از الزامات توسعه مستند به اسناد بالادستی است.

کاهش وابستگی بودجه به نفت دولتمردان را مقتصد نموده و انواع محدودیت را در توزیع اعتبارات متوجه استان ها کرده است و " توسعه درون زا " مسیر آینده را ترسیم می نماید. دولت از والیان استانی خود مستند به آمایش سرزمین برنامه های مبتنی بر توسعه درون زا می خواهد. اجرای برنامه های محلی امکان پذیر نخواهد بود مگر با همگرایی و انتشار صدای واحد بی گمان صدای واحد همان آمایش سرزمین است، سندی که از لحاظ مفهومی و عملیاتی به اقناع کنشگران توسعه نیازمند است که تلاش در خور تحسین استانداری و سازمان مدیریت در همایش ۱۷تیرماه در بابلسر موجد همین روند است. آینده گرایی و آینده نگری ایجاب می نماید تمامی کنشگران توسعه و گروه های مرجع تن در همگرایی دهند و به میثاق مشترکی برای توسعه استان دست یابند. مختصات، اولویت ها، مزیت ها و ظرفیت های مازندران برای توسعه درون زا و حتی استقلال مالی امری دور از دسترس نیست بشرطی که به خودباوری برسیم و راه " میان بر " خودباوری هم صدایی مبتنی بر گفتگوی نیروهای جریان ساز محلی و بازیگران ملی است. ابتکار استاندار مازندران در " ملی سازی مسائل استان " با برگزاری همایش بررسی ابعاد جایگاه مازندران در برنامه ششم توسعه ۱۷ تیرماه در بابلسر با حضور معاون اول رییس جمهوری نشان دهنده عزم جزم مسوولین مازندرانی در سال اقدام و عمل می باشد.

باید منتظر ماند و از اهداف و برنامه های همایش درشهر دانشگاهی بابلسر اخبار خوش بیشتری شنید. یادداشت مهمان: ایرج نیازآذری مشاور رئیس مجمع نمایندگان مازندران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه