English

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در مازندران برگزار می شود

دلاور بزرگ‌نیا از برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری با حضور چهار استان کشور در مازندران خبر داد.

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر‌کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه مازندران در میزبانی هر شهر نمونه گردشگری رتبه خوبی در خدمات سفر نوروز داشته است، افزود: شهرهای ساری و رامسر به‌عنوان شهرهای نمونه گردشگری شناخته شدند.

وی ادامه داد: تجربه دو سال اخیر که خیل عظیم مسافر به مازندران سفر کردند غافلگیرکننده بود و نشان داد در تعطیلات هفته جاری هم مسافران زیادی به مازندران سفر می‌کنند و باید تمام امکانات را برای سفر بدون دغدغه مسافران فراهم کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: در محور کندوان به ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه، هشت چشمه در پارک سعد‌آب مرزن‌آباد و ۲۰ چشمه در هراز چم محور کندوان خدمات اولیه به مسافران داده می‌شود.

بزرگ‌نیا از برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در مازندران خبر داد و افزود: برای نخستین‌بار در هشت منطقه کشور این جشنواره برگزار می‌شود که در منطقه یک مازندران میزبانی این جشنواره را با حضور چهار استان کشور برعهده دارند.

وی ادامه داد: این جشنواره قرار است نگاه نویی به رستوران‌داری و صنایع وابسته به رستوران را رواج دهد و غذاهای محلی در منوی رستوران‌های استان و کشور جای بگیرد.

مدیر‌کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بیشتر غذاهای محلی مازندران یا به فراموش سپرده شده و یا طبخ نمی‌شود و جایشان بر سر سفره‌ها خالی است که یک ضعف است و به همین دلیل نشست‌هایی با تمامی واحدهای پذیرایی در استان انجام شد و از هر استان سه غذای اصلی مشخص شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه