English

رییس بهزیستی ساری خبر داد:

تلاش زنان جهت استحکام بنیان خانواده از دلایل افزایش مراجعه به مراکز مداخله نسبت به مردان

سید آیت ا... موسوی با اشاره به اینکه تلاش زنان جهت استحکام بنیان خانواده از دلایل افزایش مراجعه به مراکز مداخله نسبت به مردان، گفت: پذیرش شدگان مرکز مداخله در سه ماهه اول سال 97 افزایش داشته است.

تلاش زنان جهت استحکام بنیان خانواده از دلایل افزایش مراجعه به مراکز مداخله نسبت به مردان

رییس بهزیستی شهرستان ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، در رابطه با مداخله اورژانس اجتماعی گفت : اورژانس اجتماعی متشکل از گروهی روان شناس و مشاور و مددکار است تا اگر درمواقع بحران فردی تماس بگیرد هم مشاوره ی تلفنی می دهند و هم درصورت لزوم با تیم مشاوره و روان شناسی و مددکاری در محل حاضر می شوند و مداخله در بحران می کنند.

موسوی افزود:هماهنگی هایی بین اورژانس اجتماعی  و نیروی انتظامی صورت گرفته تا در مواقع لزوم از آن ها کمک بگیرند. مرکز اورژانس اجتماعی یا فوریت های اجتماعی از طریق سه بخش خط 123 و تیم سیار و مرکز مداخله به جامعه هدف خدمت رسانی می کند.( این شماره در کل کشور ثابت است.)

رییس بهزیستی شهرستان ساری در مورد مراجعین به مراکز مداخله اشاره کرد وگفت:  افراد آسیب دیده کسانی هستند که دچار خشونت‌های خانگی مانند کودک‌آزاری و همسرآزاری شدند، یا کسانی که اقدام به خودکشی کردند و همین‌طور پسران و دخترانی که از منزل فرار کردند و تمام این افرادی که دچار بحران‌ شدند هدف اصلی  مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی هستند. مراکز اورژانس اجتماعی حتی برای کسانی که به دلیل مشکلات خاص قادر به ماندن در منزل در طول شب نیستند، محل اسکان در نظر گرفته تا آسیب‌دیدگان محافظت شوند.

وی افزود: عواملی نظیر آگاه سازی مردم نسبت به فعالیت های اورژانس اجتماعی ، افزایش سطح دانش عمومی جامعه نسبت به اقدام موثر جهت کاهش مشکلات، موجب شده که آمار پذیرش شدگان مرکز در سه ماه اول سال 97 نسبت به سه ماهه اول سال 96 افزایش یابد . 

موسوی همچنین اظهار داشت: تیم تخصصی در راستای حفظ کانون خانواده به جهت کاهش پیامدهای ترک خانواده ، سعی نموده تا جای ممکن با ارائه خدمات سرپایی وکنترل شرایط محیطی منجر به استقرار زنان در منزل گردد. ودر این راستا رشد یک درصدی آمار نگهداری موقت در خوابگاه مرکز اوژانس اجتماعی در 3 ماه اول سال 97 نسبت به سه ماه اول سال 96 را شاهد بوده ایم .

وی در ادامه افزود: با افزایش نیروهای تخصصی و ارائه خدمات مشاوره ای که همکاران بصورت تلفنی در خط 123 انجام می دهند، منجر به آگاه سازی وحل و فصل برخی از مشکلات عموم گردیده واز ارجاع به سایر مراکز کاسته شده است ، همچنین سایر واحدهای بهزیستی با فعالیتهای تخصصی اورژانس اجتماعی آشنایی بیشتری پیدا نموده و در همین راستا در نحوه ارجاع هماهنگی بیشتر ایجاد شده ومراجعین در شهر محل سکونت خود خدمات کاملتری دریافت می نمایند. 

رییس بهزیستی شهرستان ساری گفت: افزایش همکاری بهزیستی در سالهای اخیر با ارگانهای ذیربط نظیر دادگستری ونیروی انتظامی جهت ارائه خدمات تخصصی ومشاوره ومسمر ثمر بودن این خدمات منجر به افزایش چشمگیر ارجاع از سایر ارگانها در سال 97 نسبت به سال 96 شده است . تلاش زنان جامعه جهت استحکام بنیان خانواده وآشنایی آنان با حقوق خود و مقاومت بیشتر مردان نسبت به فرآیند مشاوره ، از دلایل افزایش مراجعین زن نسبت به مردان می باشد .

موسوی اظهار داشت: با توجه به انواع آزار وخشونت واطلاع رسانی در این زمینه ، افراد جامعه آگاه شده اند که آزار فقط مختص آزار جسمی نمی باشد . به همین جهت تعداد  پذیرش شدگان بر حسب مهم ترین مشکل به عنوان همسرآزاری وسایر خشونت ها در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش یافته است و همچنین از دیگر پذیرش شدگان به؛  کودک آزاری ، اقدام به خودکشی ، اختلال هویت جنسی ، کودکان خیابانی می توان اشاره کرد . 

وی افزود: تعداد مراجعین به خدمات سیار اورژانس اجتماعی که از زیر مجموعه های 123 محسوب می شود بر حسب سن به تفکیک جنسیت مشخص می گردد که سنین پایین تر با آگاه سازی مناسب به هر طریق توسط (کارشناسان ، خانواده ، صداوسیما و مدارس و...)بیشترین مراجعات را نسبت به سال 96 را داشته که می توان به توجه کارشناسان حوزه آسیب، متولیان شناسایی ورفع آسیب به قشر جوان جامعه باشد .

این مسوول تعداد مراجعین به خدمات سیار اورژانس اجتماعی برحسب وضعیت تاهل به تفکیک جنسیت نشان دهنده این است که افراد مجرد یا مطلقه مراجعاتشان در سه ماه اول سال 97 کمتر از سه ماهه اول سال 96 بوده واز طرفی افراد مجرد زیر 18 سال بالاترین مراجعات و به ویژه دانش آموزان مراجعه بیشتری را داشتند، که بر حسب وضعیت تحصیلات به تفکیک جنسیت نشان می دهد که سنین پایین (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان) رشد فزاینده ایی در سه ماهه اول سال 97 نسبت به سه ماهه سال 96 داشته که دلایل ذیل را می توان برشمرد :

1-مراجعه به مدارس وآگاهسازی در سطح مدارس بیشتر شده است که مهمترین علت است .

2-آگاهی متولیان مدارس ووالدین بیشتر شده است 

موسوی اظهار داشت:در این سنین افراد (زیر 18 سال) دست خوش تغییرات ناگهانی چون تغییرات فکری ،  نیازهای عاطفی ، روحی وروانی می گردند که عدم توانایی خانواده در تفهیم و درک مشکلات آنها مورد توجه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه