English

مدیرکل دفتر فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش؛

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور به صورت مطلق بیکار هستند

محسن حسینی‌مقدم بیان کرد: 3 میلیون و ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور به صورت مطلق بیکار هستند و بیشتر فارغ‌التحصیلان بدون هیچ مهارت هستند.

 3 میلیون و ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور به صورت مطلق بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در ساری با اشاره به اینکه آموزش همراه با تولید از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است، گفت: 3 میلیون و ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور به صورت مطلق بیکار هستند و بیشتر فارغ‌التحصیلان بدون هیچ مهارت هستند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در زمینه ایجاد کیفیت لازم در جامعه تأثیر مثبت زیادی داشته باشیم، گفت: نیاز به تجهیزات لازم و نیروی انسانی کارآمد در دستگاه‌ها می‌توانند به کمک آموزش و پرورش بیاید و در این راستا کمک شایان داشته باشد.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: امروزه انتخاب آینده تحصیلی و شغل دانش‌آموزان اهمیت فراوان دارد البته دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای با پایان تحصیلات می‌توانند دست به کار، تولید و کارآفرینی بزنند پس لازم است با کسب مهارت‌های لازم به سمت ایجاد اشتغال و کار پیش روند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از گذشته تاکنون در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحولات و پیشرفت‌های زیادی داشتیم زیرا این روزها نیازمان به هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای مبتنی بر بازار کار است.

وی با اعلام اینکه می‌خواهیم تا سهم آموزشی هنرستان‌ها را تا پایان برنامه ششم به ۵۰ درصد برسانیم، افزود: از دو سال گذشته تاکنون رشته‌های فراوان در بخش‌های گردشگری، حمل و نقل و دیگر بخش‌ها به رشته‌های فنی و حرفه‌ای افزوده شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان دنبال کردن کارآفرینی در سندهای مختلف توسعه‌ای و بنیادی، تصریح کرد: بنیادی کردن سند تحول از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است همچنین مشارکت‌پذیری از کارهای سند بنیادی بوده و تحقق بخشیدن به این مهم نیاز به همکاری دانشگاه‌ها دارد.

محسن حسینی‌مقدم یادآور شد: دانشگاه‌ها می‌توانند در این راستا کمک زیادی به آموزش و پرورش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه