English

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران؛

قیمت خرید توافقی برنج از کشاورزان اعلام شد

ابراهیم قربان‌نژاد بیان داشت: با هماهنگی انجام شده و نامه وزیر جهاد کشاورزی به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خرید توافقی برنج در دستور کار قرار گرفته است.

قیمت خرید توافقی برنج از کشاورزان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: قیمت‌گذاری برای خرید توافقی باتوجه به هزینه تولید صورت می‌گیرد؛ به‌طوری‌که سال گذشته 600 تن برنج توسط کشاورزان به مراکز خرید توافقی تحویل داده شد و بقیه محصولات در بازار به فروش رسید.

قربان‌نژاد اضافه کرد: قیمت خرید توافقی برنج طارم کیلویی 9 هزار و 828، برنج شیرودی 5 هزار و 886 و برنج ندا و نعمت به‌ازای هر کیلو 5 هزار و 238 تومان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت توافقی ازسوی دولت و به‌منظور تنظیم بازار اعلام می‌شود، افزود: بحث خرید توافقی با هدف نگاه حمایتی از کشاورز است که اگر نتوانست در بازار محصولش را به فروش برساند برای اطمینان به مراکز خرید تحویل دهند.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در حال حاضر عملیات برداشت برنج در حدود 17 درصد از شالیزارهای مازندران معادل 34 هزار و 500 هکتار  انجام شده که 96 درصد برداشت به‌صورت مکانیزه و بقیه به‌صورت سنتی بوده است.

ابراهیم قربان‌نژاد افزود: همچنین باتوجه به شرایط جوی در 84 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران مبارزه با بلاست خوشه صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه