English

استاندار مازندران؛

افرادی که مولد اشتغال هستند وارد مشاغل روستایی شوند/طرح‌های بزرگ و دارای توجیه اقتصادی حمایت می شوند

محمد اسلامی با بیان اینکه افرادی که اهلیت دارند ومولد اشتغال هستند وارد مشاغل روستایی شوند، گفت:طرح‌های بزرگ و دارای توجیه اقتصادی حمایت می شوند.

افرادی که مولد اشتغال هستند وارد مشاغل روستایی شوند/طرح‌های بزرگ و دارای توجیه اقتصادی حمایت می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار مازندران در شورای اشتغال مازندران  خواستار توجه مسوولان استانی نسبت به وضعیت ایجاد اشتغال در استان شد و اظهار کرد: باید از همه ظرفیت برای توسعه اشتغال استفاده کرد.

اسلامی بیان داشت:مشاغل خرد و کوچک، مشاغل متوسط، اشتغال بزرگ پذیرفته است و متقاضیان طرح‌های اشتغال را مطرح کنند که ما از اشتغال معنا دار حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: هدف ما از ایجاد شغل در روستاها فقرزدایی  و محرومیت‌زدایی روستا و استقرار جمعیت در روستاهاست.

اسلامی افزود: سال گذشته 100 میلیارد تومان به شش هزار و 600 نفر جهت ایجاداشتغال پرداخت شد که باید از نهادهای حمایتی خارج شوند.

استاندار مازندران خواستار ایجاد مشاوره‌های شغلی و حقوقی برای واحدهای تولیدی استان شد و گفت: در حوزه کشاورزی از ظرفیت مهندسان نظام مهندسی کشاورزی که در حال حاضر 10 مهندس بیکار داریم، استفاده شود.

وی با اعلام اینکه آمار تعداد واقعی بیکاران استان مشخص نیست، افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به شناسایی و ثبت نام بیکاران اقدام کنند تا اطلاعات دقیق از جامعه بیکار استان داشته باشیم.

شورای اشتغال

گفتنی است: منابع مالی ایجاد اشتغال در اختیار بانک‌هاست و با توجه به مصوبه دولت برای توسعه اشتغال روستایی از محل اعتبارات بند الف و تبصره 18 قانون بودجه سال 96 تکلیف به بانک‌های استان مازندران داده شد که گزارش کامران اصغری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران از عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان اعلام شده است.

در لیستی که اصغری در سالن استانداری مازندران در اختیار استاندار قرار داد تاکنون بانک‌های استانی ریالی برای پرداخت تسهیلات اقدام نکردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه