English

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران؛

درس مقاومت در هشت سال دفاع مقدس شور و شعوری است

سردار عبدالله ملکی بیان داشت: درس مقاومت در هشت سال دفاع مقدس شور و شعوری است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود

درس مقاومت در هشت سال دفاع مقدس شور و شعوری است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران درباره فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر و برنامه‌های گرامیداشت این روز اظهار کرد: هر ساله طی ابلاغیه‌ای که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به همه استانداری‌ها ارسال می‌شود برنامه گرامیداشت آزادسازی خرمشهر کلید می‌خورد.

ملکی با بیان اینکه در آزادسازی خونین‌شهر، که به‌صورت کلی تخریب شده بود پاسداران سپاهی خرمشهر همه شهید شدند، تصریح کرد: شهیدان بارزی برای آزادساری تقدیم شد که حتی کودک 13 ساله در این آزادسازی نقش داشت، جنگیدند تا این حماسه خلق شود.

وی بیان داشت: در حماسه خونین‌شهر 10 گردان از 100 گردان شامل منطقه مازندران و گیلان در سه تیپ بیت‌المقدس و تیپ 27 نور و تیپ 25 کربلا حضور داشتند و در مجموع  مازندران 280 شهید داشته است.

سالروز آزادی خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه بعد از 575 روز اسارت حماسه آزادی با شعار ما آمدیم بمانیم خلق شد و خونین‌شهر خرمشهر شد، گفت: از دلایل این آزادسازی می‌توان به ایمان، وحدت کل نیروهای مسلح و مردم، قدرت ولی فقیه و قدرت رهبری، همچنین مردم آموزش‌دیده و سازمان‌یافته که یار نیروهای مسلح بودند و طراحی خوب فرماندهان جنگی اشاره کرد.

سردار عبدالله ملکی با اشاره به برنامه های سالروز آزادسازی فتح خرمشهر گفت: برپایی نشست بصیرتی و روشنگری با حضور رزمندگان، به صدا درآمدن سوت در راه آهن، مسابقات فرهنگی و ورزشی، مسابقات قرآنی را نیز جر برنامه‌های این روز برشمرد و گفت: طرح آموزش ملی توسط کمیته بانوان و کارگاه آموزشی تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی،کمیته فرهنگی، همایش شعر و خاطره با عنوان روز مقاومت، نمایشگاه کتاب و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در مساجداست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه