English

سرپرست اداره کل شیلات مازندران؛

تولید ماهیان خاویاری در مازندران با هدف تامین مولد انجام می‌شود

ولی‌الله محمدزاده اظهار داشت:تولید ماهیان خاویاری در مازندران با هدف تامین مولد انجام می‌شود.

تولید ماهیان خاویاری در مازندران با هدف تامین مولد انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سرپرست اداره کل شیلات مازندران با اشاره به اینکه 28 بازار عمومی ماهی در شهرستان‌های استان وجود دارد، ادامه داد: 50 مرکز عرضه ماهی زنده در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دو مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان‌های ساری و کلاردشت وجود دارد، افزود: در شهرستان ساری سه گونه کپور، خاویار و سفید تولید می‌شود که سالانه 60 میلیون قطعه از این گونه‌ها تولید رهاسازی می‌شود.

سرپرست اداره کل شیلات مازندران با بیان اینکه در مرکز بازسازی کلاردشت، سالانه یک میلیون قطعه تولید و رهاسازی می‌شود، اظهار کرد: 12 هزار نفر به طور مستقیم در شیلات استان فعالیت دارند که سال گذشته ارزش تولیدات شیلاتی 780 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 75 هزار تن ماهی پرورشی در استان تولید شد که 18 درصد تولید ماهیان پرورشی در کشور بوده است، افزود: یک پنجم تولید ماهیان پرورشی کشور مربوط به مازندران بوده است.

سرپرست اداره کل شیلات مازندران تصریح کرد: 6 هزار و 500 نفر به طور مستقیم در صنعت ماهیان پرورشی فعالیت دارند که ارزش اقتصادی این بخش 680 میلیارد تومان است.

این مسوول هدف از تولید ماهیان پرورشی را تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد اعلام کرد و افزود: اعطاء تسهیلات نقش موثری در تولید این بخش دارد.

ماهی خاویاری

وی صید و صیادی در استان را شامل ماهیان استخوانی، کیلکا و ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: 54 تعاونی پره در بخش ماهیان استخوانی فعالیت دارند که 3 هزار و 800  صیاد از 20 مهرماه تا اواسط فروردین ماه سال بعد اقدام به صیادی در دریای خزر می‌کنند.

محمدزاده اضافه کرد: تولید ماهیان خاویاری در استان با هدف تامین مولد انجام می‌شود که ارزش اقتصادی برای این بخش 70 میلیارد تومان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه