English

رئیس انجمن گردشگری مازندران؛

بهترین نقاط مازندران تبدیل به محل دفن زباله شده است

سیدرمضان موسوی با تأکید بر اینکه ما حق نداریم از زمین استفاده غیراصولی و غیرفنی داشته باشیم، گفت:بهترین نقاط مازندران تبدیل به محل دفن زباله شده است.

بهترین نقاط مازندران تبدیل به محل دفن زباله شده است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس انجمن گردشگری مازندران بیان داشت:مازندران دارای حساسیت و ظرافت ویژه زیست محیطی به‌دلیل وجود جنگل، بیش از 5هزار چشمه فعال، بیش از صدها رودخانه و دره مهم و دائمی و موجودات مختلف است ولی با این وجود بهترین نقاط  این استان تبدیل به محل دفن زباله شده است.

وی با بیان اینکه باید از اعتبارات ملی و فراملی برای حفظ محیط زیست و حل مشکل پسماند در مازندران هزینه شود، اظهار کرد: امکان دفن یک گرم زباله در مازندران به‌دلیل حساسیت‌های مازندران در بحث زمین‌شناسی، پوشش گیاهی، شکل‌شناسی زمین و آب‌های زیرزمینی وجود ندارد.

وی بیان کرد: ما مسلمانان در آموزه‌های دینی آیات متعددی در ارتباط با حفظ زمین داریم که ما را به رعایت زیست محیطی و نظم در زمین توصیه می‌کند.

این زمین‌شناس با تأکید بر اینکه ما حق نداریم از زمین استفاده غیراصولی و غیرفنی داشته باشیم و یا به عبارتی استثمارگرانه به زمین نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از زمین نباید خصوصی، شخصی و طمع‌کارانه و همچنین استفاده آنی و لحظه‌ای و رها کردن و غیراصولی کردن باشد.

رئیس گروه مهندسی آبخیزداری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ادامه داد: مازندران بهشت ایران است که سالانه بیش از 40میلیون مسافر وارد این دیار سرسبز می‌شوند که لازم است فرهنگ رفتار درست با طبیعت نهادینه شود.

محیط زیست

سید رمضان موسوی اضافه کرد: زمین پاک، روزی است که همه باید تمرین کنیم تا چه رفتاری در حفظ حقوق همه موجودات کره زمین داشته باشیم و حق نداریم از زمین استفاده غیراصولی کنیم که در صورت توجه به مهم توسعه پایدار محقق خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی