English

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران؛

۴۲ درصد از زنان تحت پوشش حمایتی بهزیستی و کمیته امداد مطلقه هستند

فاطمه پورفاطمی بیان داشت:42 درصد از زنان تحت پوشش حمایتی بهزیستی و کمیته امداد مطلقه هستند.

42 درصد از زنان تحت پوشش حمایتی بهزیستی و کمیته امداد مطلقه هستند

به گزارش خبرگزاری موج، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران بیان داشت: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شامل زنان با همسران فوتی و یا معلول و معتاد ، زنان مطلقه و هرگز ازدواج نکرده می شود که بیشتر این زنان نیز در سنین میانسالی قرار دارند .

پور فاطمی گفت:با یکصد هزار و 343 زن سرپرست خانوار ، در جایگاه هشتم قرار دارد که از این تعداد بیش از 16 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود 50 هزار نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

وی با تفکیک این زنان به دسته های مختلف ، گفت : 43 درصد از آنان در دهک پائین قرار دارند ، 26 درصد باسواد هستند ، 60 درصد مشکلات جسمی و روانی دارند و 47.5 درصد از آنها به صورت انفرادی زندگی می کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران افزود : 42 درصد از زنان تحت پوشش حمایتی بهزیستی و کمیته امداد مطلقه هستند و حدود چهار درصد از زنان سرپرست خانوار مازندران نیز که تحت پوشش چتر حمایتی بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند هرگز ازدواج نکرده اند.

بهزیستی

فاطمه پورفاطمی توانمندسازی زنان ، جلوگیری از افزایش آمار این گروه ، برخورداری از بیمه های اجتماعی ، کاهش آسیب و بهبود و ارائه خدمات حمایتی را از جمله اقدامات انجام شده از سوی ارگان های حامی در حوزه زنان سرپرست خانوار برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی