English

خشکسالی بسیار شدید در ۳۸ درصد از ارتفاعات منطقه ساری

کارشناس ارشد مطالعات اقلیمی و اقلیم دریا و ساحل اداره کل هواشناسی مازندران از خشکسالی بسیار شدید در 38درصد از ارتفاعات منطقه ساری خبر داد.

خشکسالی بسیار شدید در 38 درصد از ارتفاعات منطقه ساری

به گزارش خبرگزاری موج، رحیم یوسفی زاده با توجه به وضعیت بارندگی در سال گذشته شرایط خشکسالی از نظر مکانی به استثناء رامسر که دارای 77 درصد خشکسالی و 23 درصد شرایط در حد نرمال است ، در بقیه شهرستان های استان صد درصد خشکسالی اتفاق افتاده است.

وی افزود : بر اساس تحلیل های بارندگی های سال گذشته ، خشکسالی بسیار شدید در 38درصد از ارتفاعات ساری رخ نمایی کرده است.

این کارشناس هواشناسی مازندران گفت : در سال گذشته میزان بارندگی در مناطق کوهستانی کمتر از ساحل بود به طوری که در این مدت 362 میلی متر باران در این مناطق بارید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 17 درصد و نسبت به دوره آماری حدود 22 درصد کمتر شد.

 یوسفی زاده بیان داشت: دمای هوا نیز در مناطق کوهستانی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 1.3 درجه گرم تر شد.

خشکسالی

وی میانگین دمای هوا را در مناطق کوهستانی مازندران در سال گذشته 13.2 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و توضیح داد : در بازه زمانی یک ساله 96، در شهرستان های عباس آباد صد درصد ، چالوس 98.3 درصد ، کلاردشت 95.6درصد ، سوادکوه 54.1 درصد ، ساری 23.5 درصد ، تنکابن 22.4 ، نوشهر 14.6درصد ، آمل 10.4 درصد ، نکا 9.4 درصد ، نور 4.9 درصد و میاندرود 4.4 درصد خشکسالی شدید رخ داده است.

کارشناس ارشد مطالعات اقلیمی و اقلیم دریا و ساحل اداره کل هواشناسی مازندران گفت : خشکسالی متوسط و خفیف نیز بیشتر در مناطق کوهپایه ای و جلگه ای استان اتفاق افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه