English

گردش مالی ۷ میلیارد تومانی نمایشگاههای صنایع دستی شهری مازندران در ایام نوروز

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد: نمایشگاههای صنایع دستی شهری استات تا پایان 10 فروردین 7 میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

گردش مالی 7 میلیارد تومانی نمایشگاههای صنایع دستی شهری مازندران در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری موج، حسین ایزدی در   نشست با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به برپایی  22 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در نقاط مختلف استان  گفت: از این تعداد 5 نمایشگاه به صورت ملی  و در شهرهای رامسر،نوشهر،چالوس،ساری و عباس آباد بهشهر برپا شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به استقبال مردم و مسافران از نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی سطح استان گفت: گردش مالی این نمایشگاهها تا پایان روز 10 فروردین، 6 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

ایزدی در ادامه خاطرنشان کرد: با همکاری و کمک اداره کل امور روستایی و عشایر استانداری و اداره امور عشایر  39 نمایشگاه هم در سطح روستاهای استان برپا شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه 72 رشته صنایع دستی مازندران مانند فرش دست بافت کلاردشت،نمد رامسر، منبت بابل و... مهر اصالت کشوری دریافت کرده اند، افزود: از این تعداد 14 رشته موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده اند.

صنایع دستی

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران در بخش دیگری با اشاره به شعار امسال و تاکید بر "حمایت از کالای ایرانی" از ارائه تسهیلات در قالب بسته های تسهیلاتی حمایتی برای هنرمندان روستایی خبر داد و افزود: آندسته از هنرمندانی که  ساکن روستاها هستند  می توانندبا مراجعه به ادارات گردشگری محل سکونت خود نسبت به اخذ کارت شناسایی ویژه هنرمندان روستایی اقدام کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه نرخ سود این تسهیلات در شهرهای مرزی 4 درصد و در شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار معرفت ۸درصد است، بر لزوم پیگیری روستائیان هنرمند، جهت دریافت این تسهیلات تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه