English

رضیان؛

گردشگری محوری ترین مسائل توسعه ای مازندران است/ لزوم توجه به تقویت زیرساخت ها در مناطق روستایی و سنتی

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، با بیان اینکه گردشگری یکی از محوری ترین مسائل توسعه ای مازندران است بر لزوم توجه به تقویت زیرساخت های گردشگری و بوم گردی در روستاها و مناطق سنتی مازندران تاکید کرد.

گردشگری محوری ترین مسائل توسعه ای مازندران است/ لزوم توجه به تقویت زیرساخت ها در مناطق روستایی و سنتی

به گزارش خبرگزاری موج ، عبدالله رضیان در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمت سفر مازندران، گردشگری را یکی از محوری‌ترین مسائل توسعه‌ای مازندران عنوان و بر لزوم  نظارت و کنترل بیشتر بر این حوزه تاکید کرد.

وی افزود: ارائه خدمات مناسب به مسافران و نظارت و کنترل خدمات، موجب افزایش اعتبار مازندران خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، با اشاره به افزایش 26درصدی مصرف بنزین در اول فروردین ماه 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل ، افزود: این درصد نشان از افزایش میزان تردد جاده ای و ورود جمعیت بیشتری از مسافران را به مازندران دارد.

رضیان، با بیان اینکه بوم گردی یکی از ظرفیت های توسعه پایدار در مازندران است، ادامه داد: استان مازندران ظرفیت های بی بدیلی از گردشگری دارد که باید زیرساخت های موجود را برای ایجاد اشتغال پایدار، تقویت نمود.

وی، توسعه و توجه به  بوم گردی را فرصت مغتنمی برای توسعه روستاهای مازندران دانست و افزود:  توسعه روستاها با بهره گیری از ظرفیت های طبیعی و تولیدات جوامع محلی از جمله صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی محقق می شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، با تاکید بر توسعه زیرساخت های بوم گردی استان، کشاورزی را محور اقتصاد مازندران عنوان کرد و افزود: گردشگری پس از کشاورزی محور دیگر اقتصاد استان است در عین حال صنعت به عنوان محور دیگر اقتصاد مازندران در رتبه سوم قرار دارد.

رضیان در ادامه بر ضرورت فراهم کردن شرایط مناسب سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت اشتغال و فضای گردش مالی و اقتصادی  در استان تاکید کرد و افزود: صنایع دستی یکی از نقاط قوت اقتصادی در بخش روستایی و زندگی سنتی مازندران به شمار می آید که باید در مدیریت گردشگری از آن بهره جست.

وی، در ادامه، با تاکید بر برپایی فروشگاه ها و پایگاه هایی شامل محصولات سنتی و بومی –محلی استان ، افزود: بایستی فروشگاه ها و مراکز یاد شده با هدف اشتغال زایی با برنامه ریزی دقیق گسترش یابد.

گردشگری روستایی

رضیان، با تاکید بر اینکه در مراکز فروش اماکن گردشگری  نظارت و کنترل صورت بگیرد، ادامه داد: گلایه هایی از قیمت ها وجود دارد که باید برای حفظ حرمت استان، انصاف رعایت شود تا در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در خاتمه با ابراز اینکه از آغاز طرح نوروزی تاکنون  شاهد رضایتمندی مناسبی از سوی مسافرین بودیم، گفت: اقامت بیش از 5میلیون نفر شب مسافر در مدت یک هفته نشان از این رضایتمندی دارد ضمن اینکه باید ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه استان ایجاد کنیم تا از آن برای رفع مشکلات جدی اشتغال  استان،استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه