English

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران:

پنج هزار اصله درخت در فضای جنگلی کارخانه سیمان کاشته شد

علی حسین‌پور با اشاره به اینکه با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت طرحی سبز با کاشت نهال و درخت آغاز کرده ایم، گفت:5 هزار اصله درخت در فضای جنگلی کارخانه سیمان امسال کاشته شد.

پنج هزار اصله درخت در فضای جنگلی کارخانه سیمان کاشته شد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت سیمان مازندران با بیان اینکه آب و خاک و هوا میراث بشری است، جنگل به نظاره دست‌های آدمی نشسته است، افزود: دست‌هایی که به دلحویی مرهم می‌کشد به تن رنجورش، و ما هم سهم خویش را با کاشت و نگاهداشت نهال به خاک سبز بسته‌ایم.

حسین پور بیان کرد: شرکت سیمان مازندران برای نخستین‌بار در معادن استان طرح بازسازی معدن خود را با رویکرد احیای اراضی حاصل از معدن‌کاری و توسعه جنگل و کاشت نهال و گونه‌های بومی منطقه اجرا کند.

این مسوول با اعلام اینکه بازسازی معدن با رویکرد حمایت از گونه‌های جنگلی و کاشت نهال در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تصور اینکه کارخانه سیمان بدون گرد و غبار و دود باشد کار راحتی نبود که با توجه به هزینه‌های میلیاردی انجام شده توسط کارخانه سیمان در حال اجرایی شدن است؛ به‌طوری که غبار خروجی از کارخانه که در گذشته 300 میلی‌گرم بر متر مکعب بود امروز مقدارش که به حدی پایین‌تر از استاندارد جهانی یعنی در حدود 20 الی 24 میلی‌گرم رسیده است.

حسین‌پور یادآور شد: تیم مدیریتی شرکت سیمان مازندران با عزمی راسخ برای حفظ محیط زیست اقداماتی را در دستور کار قرار داده که شامل کاشت نهال و نگهداری از آن در واحد آبیاری قطره‌ای و سایر است.

وی تصریح کرد: قسمت اعظمی از فضای کارخانه مختص آبیاری و نگهداری از نهال است و درختان در کاهش آلودگی صوتی بسیار موثر هستند و این موضوع را کارخانه سیمان مدنظر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران با اشاره به اینکه کارخانه سیمان مازندران واقع در حوالی شهرستان نکا بزرگ‌ترین معدن سنگ آهک را دارد، تصریح کرد: بر این اساس ما با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت طرحی سبز با کاشت نهال و درخت آغاز کرده تا کارهای اجرایی دیگر را در پی آن انجام دهیم.

حسین پور شرکت سیمان

این مسوول با اعلام اینکه 2 هزار اصله درخت در سال گذشته برای حمایت از فضای جنگلی کارخانه کاشته شد، ادامه داد: در سال 1396، 5 هزار اصله درخت کاشته شد.

علی حسین‌پور گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 10 هکتار از زمین‌های کارخانه به کاشت درخت‌های افرا، توسکا، بلوط و شیردار درخت‌های جنگلی اختصاص داده شد که در مجموع 6 هزار اصله درخت کاشته می‌شود و قسمت اعظمی از فضای کارخانه به کاشت درخت اختصاص داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه