English

رئیس‌کل دادگستری مازندران:

۷۳ زندانی از محل کمک‌های مردمی امسال آزاد شدند

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد بیان کرد: از محل کمک‌های استانی و کشوری مبلغ 9 میلیارد و 819 میلیون و 760 هزار ریال جمع‌آوری و 73 نفر زندانی آزاد شدند.

73 زندانی از محل کمک‌های مردمی امسال آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه قضات ما نیز باید برای حکم دادن به محکومان، احکام عادلانه را در نظر بگیرند و احکام صادره باید در راه خدا و رضای او باشد، اضافه کرد: در 11 ماه سال جاری تعداد 242 نفر زندانی غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که از این تعداد 236 نفر مرد و 6 نفر زن بودند.

این مسوول اظهار کرد: درباره بقیه محکومان غیرعمدی که در زندان به‌سر می‌برند نیز دستورات لازم در مورد میزان بدهی و علل جرم و مکان آنان صادر و کارگروهی در این خصوص با حضور مدیرکل زندان‌ها، معاون دادگستری و مدیر ستاد دیه استان تشکیل شده تا گزارشی را طی مدت 10 روز به این ستاد ارائه  کنند و در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.

 تقوی‌فرد در مورد  زندانیان دارای جرایم غیرعمد خاطرنشان کرد: محکومان غیرعمد که توان پرداخت مالی را ندارند نباید در زندان باشند و محکومانی که محکوم مالی هستند و توان پرداخت دارند و نمی‌خواهند آن را پرداخت کنند نباید از طریق ستاد دیه چیزی پرداخت شود بلکه باید طی کارشناسی بررسی و در مورد آنان تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: در 9 ماه سال جاری بیش از 17 میلیارد ریال از سوی بانک‌های استان با اعطای وام‌های با سود 4 درصد اهدا شد که بر اساس این موضوع 20 نفر از زندانیان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه مازندران ادامه داد: کمک‌های مالی بلاعوض نیز به مبلغ 4 میلیارد و 723 میلیون ریال جمع‌آوری شده که  تعداد 18 نفر در این راستا آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری مازندران همچنین درباره پرداخت‌های صندق تأمین خسارت‌های بدنی تصریح کرد: در این زمینه نیز مبلغ 12 میلیارد و 249 میلیون و 269 هزار و 980 ریال پرداخت و 12 نفر زندانی محکوم غیرعمد آزاد شدند.

زندانی

تقوی‌فرد بیان کرد: از محل کمک‌های استانی و کشوری مبلغ 9 میلیارد و 819 میلیون و 760 هزار ریال جمع‌آوری و 73 نفر زندانی آزاد شدند.

وی عنوان کرد: ‌با همکاری، تلاش و همیاری همکاران ستاد دیه، 35 نفر از زندانیان مورد بخشش و گذشت قرار گرفتند و آزاد شدند.

حجت‌الاسلام تقوی‌فرد گفت: با هماهنگی و همکاری همکاران قضایی استان تعداد 61 نفر از زندانیان محکوم مالی به مبلغ 64 میلیارد و 366 میلیون و 694 هزار و 295 ریال  با استفاده از حکم اعسار و تقسیط از سوی دستگاه قضایی استان آزاد شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه