English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

دلیلی ندارد برای قانع کردن عده‌ای تیشه بر ریشه جنگل‌های مازندران بزنیم

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه برخی خودشان را در مازندران به خواب زده‌اند، گفت: دلیلی ندارد برای قانع کردن عده‌ای تیشه بر ریشه جنگل‌های مازندران بزنیم.

دلیلی ندارد برای قانع کردن عده‌ای تیشه بر ریشه جنگل‌های مازندران بزنیم

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان داشت: در حال حاضر مناطق غربی استان دست‌خوش تغییر شدند که با این جاده‌سازی‌ها سرریز جمعیت شده ولی برخی خودشان را در این استان به خواب زده‌اند باید گفت دلیلی ندارد برای قانع کردن عده‌ای تیشه بر ریشه جنگل‌های مازندران بزنیم.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه باید به توسعه، تولید و اشتغال کمک کنیم، افزود: برخی طرح‌ها ازجمله جاده‌سازی‌ها مخرب است و هیچ کمکی به تولید و اشتغال نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه بحث پرندگان تنها به‌عنوان تنوع زیستی مطرح نبوده بحث سلامت شهروندان مطرح است، اظهار کرد: صید غیرمجاز در فریدونکنار جرم مشهود است باید نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پای کار بیایند؛ چرا که بحث سلامت شهروندان مطرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: اگر قرار است شاهد شیوع و انتقال بیماری به انسان باشیم و باید این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

فشارهای شدید اقلیمی در مازندران وجود دارد

این مسوول تصریح کرد: سالهاست تعداد پرندگان کاهش پیدا کرد و فشارهای شدید اقلیمی در استان داریم نیاز است محیط زیست را تجهیز کنیم و محیط زیست دارد به سمت عدم توانایی در انجام وظایف سازمان پیش می‌رود و عمر خودروها عملیاتی ما بیش از ۱۰سال است جواب ما را نمی‌دهد.

حکایت جنگل‌های ایستاده بر مرگ

ابراهیمی‌کارنامی با بیان اینکه در جذب نیروها نیز مشکل داریم باید تجهیزات نوسازی شوند، افزود: در این زمینه اعتبار تخصیص یابد و یا تجهیزات الکترونیکی برای پایش محیط زیست بهره‌گیری شود تا به محیط زیست کمک شود.

وی اظهار کرد: همه به دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستند ما هم کمک می‌کنیم ولی اگر یک پروژه را جواب مثبت ندهیم آسمان به زمین می‌آید و در تخصیص اعتبار تأثیرگذار است در حالی‌که محیط‌زیست متعلق به همه مردم است و باید آن را حفظ کنیم.

طبیعت دیگر ظرفیت این همه بهره‌برداری را ندارد

این مسوول با تأکید بر اینکه باید ظرفیت اکولوژیکی دزنظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که به محیط زیست خسارت وارد کردیم و در مقابل توقع داریم طبیعت چرخه خود را داشته باشد ولی باید بدانیم که طبیعت دیگر ظرفیت این همه بهره‌برداری را ندارد.

ابراهیمی کارنامی در پایان با بیان اینکه باید موضوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان و انتقال آن به انسان را جدی بگیریم و در این زمینه با کسی شوخی و تعارف نداریم، گفت: در این زمینه همه دستگاه‌ها باید کمک کنند در غیر این صورت با فاجعه انسانی روبه‌رو خواهیم شد که کنترل آن به دست کسی نیست و باید شاهد از دست رفتن عزیزان خود باشیم، باید بدانیم که این موضوع قابل کنترل است و تنها توجه به توصیه‌ها و هشدارها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه