English

کم توجهی بانک های مازندران برای ساختن رمپ ورودی معلولین

در مازندران ساختمان‌های برخی از بانک ها وجود دارد که هیچ راهی برای ورود افراد معلول ندارند و در واقع با فراهم نکردن این امکانات ناخواسته ورود به این اماکن را برای معلولان ممنوع کرده‌اند.

کم توجهی بانک های مازندران برای ساختن رمپ ورودی معلولین

به گزارش خبرگزاری موج، با گشتی در شهر ساری می‌بینیم برخی از ساختمان های بانک های مازندران بدون رمپ برای معلولان که ورود برای آنها را دشوار  و حتی غیرممکن کرده است و کم توجهی بانک های مازندران برای مناسب سازی رمپ ورودی معلولین مشهود است.

بسیاری از بانک‌ها، ارگان‌ها و مکان‌های تجاری، تفریحی و مذهبی در این شهرستان هنوز مناسب‌سازی نشده و عبور و مرور برای قشر معلول و همچنین کم‌توان جسمی را دچار مشکل کرده‌اند.

بانک مهر اقتصاد در میدان امام ساری از بانک‌هایی است که هیچ دسترسی به برای افراد معلول به بانک و دستگاه خودپرداز وجود ندارد.

بانک مهر

بانک ملی شعبه خیابان قارن ساری راهی برای ورود معلولان ندارد.

بانک ملی

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با طراحی فضای شهری و مکان‌های عمومی برای معلولان و جانبازان که در سیاست کلی ابلاغ شده در بخش شهرسازی، همچنان این امر مغفول مانده و به صورت عملی در سطح شهر در مکان‌های عمومی دیده نمی‌شود.

مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر و همچنین ایجاد رمپ برای ساختمان‌های دولتی، غیردولتی و بانک‌ها برای معلولین و افراد کم‌توان جسمی در حالی از سوی مدیران و مسوولان بانک‌ها  و ارگان‌ها مورد بی‌توجهی قرار دارد که حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور نیز در سخنرانی اخیر خود در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی به این موضوع پرداخت و تاکید کرده بود که در برابر مددجویان از جمله معلولان جامعه وظیفه‌ای سنگین برعهده داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه