English

واردات بی رویه و قاچاق گل تولیدکننده داخلی را با مشکل روبرو کرد

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه کشور بیان داشت: واردات بی رویه و قاچاق گل تولیدکننده داخلی را با مشکل روبرو کرد.

واردات بی رویه و قاچاق گل تولیدکننده داخلی را با مشکل روبرو کرد

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی شریفی اظهار داشت: گل های تولید شده در گلخانه های کشور به دلیل قاچاق گل در دست تولیدکننده می‌ماند و به دلیل نبود برنامه ریزی برای صادرات گل و واردات بی رویه و نبود بازار مناسب در چندسال اخیر وضعیت نگران کننده بود.

وی درحال حاضر ایران دهمین کشور تولیدکننده گل و گیاه جهان است اما رتبه صد و هفتم بازارهای صادراتی را به خود اختصاص داده و متاسفانه سهم کشور از صادرات این محصول کمتر از 3 دهم درصد است.

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه کشور، فاصله زیاد تولیدات ایران به لحاظ پایین بودن با استانداردهای جهانی، بالابودن هزینه های تولید ومکانیزه نبودن را ازمهمترین دلایل مهم در مشتری نداشتن و صادرات کم محصولات تولیدی فعالان گل وگیاه در بازارهای جهانی اعلام کرد.

گل وگیاه

شریفی با اشاره به اینکه واردات بی رویه گل وگیاهان زینتی کشور یا از مبادی رسمی و گمرک انجام می شود وحجم واقعی آن هم مشخص نیست، افزود: درباره مبارزه با قاچاق گل تنها مصاحبه و حرف می‌شنویم و امری انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: دائما جلساتی را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا داریم و معاون باغبانی و وزیر جهاد کشاورزی پیگیر موضوع هستند و امیدواریم این معضل بزرگ برای کشور حل شود.

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه کشور افزود: تولیدکنندگان داخلی اکنون تمام هم و غمشان براین هست دسترنج زحمت‌های خود را با فروش گل ببینند، اما متاسفانه در ماه‌های نزدیک به عید با سرازیرشدن گل‌ های قاچاق در بازار، هیچ اراده‌ای برای سروسامان دادن به این وضعیت وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه