English

مشکل بازار بخش کشاورزی مازندران توسط شبکه های تعاون روستایی قابل حل است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: مشکل بازار بخش کشاورزی استان توسط شبکه های تعاون روستایی قابل حل است.

 مشکل بازار بخش کشاورزی مازندران توسط شبکه های تعاون روستایی قابل حل است

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور حیدرپور با بیان اینکه نگران 400 هزار تن پرتقال های انبار شده در استان هستیم، گفت: مشکل بازار بخش کشاورزی مازندران توسط شبکه های تعاون روستایی قابل حل است.

وی گفت:فقط در استان مازندران 13 اتحادیه استانی و 182 شرکت تعاونی روستایی وجود دارد که ظرفیت عظیمی برای عرضه محصولات کشاورزی محسوب می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از چسبندگی این شرکت های تعاونی به حمایت های دولتی انتقاد کرد و یکی از دلایل بی تحرکی آنها را در تشکیل زنجیره عرضه محصولات کشاورزی استان وابستگی به حمایت های دولتی دانست .

ظرفیت بالایی در شرکت های تعاونی مازندران وجود دارد

حیدرپور گفت : ظرفیت بالایی در شرکت های تعاونی وجود دارد که می توانند قبل از تولید با تامین نهاده های کشاورزی و بعد از تولید در توزیع و بازاریابی برای محصولات کشاورزی به تولید کنندگان و مصرف کنندگان خدمات ارائه کنند.

رئیس جهادکشاورزی مازندران

وی افزود : در حال حاضر نه تنها به طور کامل از این ظرفیت استفاده نمی شود ، بلکه حتی وظایف اساسنامه ای آنها هم دیده نمی شود ، در حالی که اگر به درستی فعالیت های اقتصادی را انجام بدهند ،بانک ها به دنبال شرکت های تعاونی و اتحادیه های کشاورزی می آیند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از ظرفیت های مغفول مانده شرکت های تعاونی روستائی در سراسر کشور را امکان عرضه و مبادله پایاپای محصولات کشاورزی دانست و گفت : مثلا شرکت های تعاون روستایی و اتحادیه ها در مازندران می توانند محصولات مختلف کشاورزی مانند سیب زمینی و پیاز را در استان های دیگر خریداری و با محصولات تولیدی استان از جمله مرکبات و کیوی ، گل و گیاه ، مرغ و دیگر محصولات را تهاتر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه