English

دستگیری باند حرفه ای که با صدور چک های بی محل و جعلی کلاهبرداری می کردند

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری باند حرفه ای که با صدور چک های بی محل و جعلی کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

دستگیری باند حرفه ای که با صدور چک های بی محل و جعلی کلاهبرداری می کردند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سیدمحمود میرفیضی افزود: در پی شکایت چندنفر از متصدیان فروشگاه های عرضه مواد غذایی از استان های مختلف کشور به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری از آنان با چک های بلامحل ، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی توضیح داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهمان را که با تشکیل باندی 3 نفره و صدور چک های بلامحل و فاقد اصالت از شاکیان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به خرید مواد غذایی و پروتئینی از چندین فروشگاه بزرگ مواد غذایی در سراسر کشور با صدور چک های بلامحل و فاقد اصالت اعتراف کردند.

میرفیضی با اشاره به کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی این کلاهبرداران حرفه ای از 12 فروشگاه مواد غذایی در سایر استان های کشور تصریح کرد: اموال سرقتی از متهمان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه این افراد که در ادامه بازجویی ها به صدور 340 فقره چک در مازندران و سایر استان های کشور اعتراف کرده اند، گفت: پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس برای کشف سایر کلاهبرداری های انجام شده و شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: کلاهبرداری ها و سایر جرایم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نبوده، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون‌ است.

چک بی محل

سردار میرفیضی توسل به روش های متقلبانه، سوء نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران عنوان کرد و اذعان داشت: بیشتر این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.

وی با اشاره به این که کلاهبرداری با چک های جعلی ، فاقد اصالت و بلامحل از متداول ترین روش های کلاهبرداری است، به مردم توصیه کرد: از دریافت چک هایی که صادر کننده آن ناشناس است خودداری و در معامله با چک حتما از بانک مربوطه، کامل بودن مشخصات، موجودی و اصالت چک را استعلام کنند.

فرمانده انتظامی مازندران از شهروندان خواست، ضمن هوشیاری، در برخورد با چنین افرادی مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه