English

استاندار مازندران:

پروژه های تبدیل زباله به کمپوست و برق در مازندران تعریف شده است

محمد اسلامی بیان داشت: پروژه های تبدیل زباله به کمپوست و برق در استان تعریف شده و از جمله این پروژه ها نیروگاه تولید برق از زباله شهرستان ساری است.

پروژه های تبدیل زباله به کمپوست و برق در مازندران تعریف شده است

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار مازندران با اشاره به این که در دنیای امروز زباله تر در منازل، تعیین تکلیف می شود، گفت: پروژه های تبدیل زباله به کمپوست و برق در استان تعریف شده و از جمله ی این پروژه ها نیروگاه تولید برق از زباله شهرستان ساری است که اکثر تجهیزات آن از چین وارد شده است و مشابه آن در نوشهر در حال نصب و راه اندازی است و پروژه های ساماندهی پسماند در شهرهای دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان این که بخاطر تصمیمات نادرست در گذشته ما امروز در مازندران وارث میلیون ها تن زباله ی انباشته شده هستیم، ابراز نمود: چند پروژه زباله سوز که سنگ بنای آن ها در سفر مقام معظم رهبری به استان گذاشته شد، برای استان تعریف شده است و دولت اعتبار آن ها را پرداخت نموده و اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع دارد و دولت تدبیر و امید تنها دولتی است که اعتبارات پروژه های سفر رهبری معظم انقلاب را صد در صد تخصیص می دهد.

اسلامی با اشاره به اینکه زباله خشک برای تبدیل به ثروت به مراکز تعیین شده می رود، افزود: شیرابه ها نباید بصورت تصفیه نشده به روان آب ها و آب های زیر زمینی انتقال یابد، با هر مسوولی که در این خصوص کوتاهی کند برخورد قاطعانه صورت می گیرد و از روند اجرای طرح ها در این راستا مداوم گزارش گیری می شود.

10 میلیارد تومان از اعتبار مرتبط با نیروگاه زباله سوز ساری تخصیص یافت

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: 10 میلیارد تومان از اعتبارات 30 میلیارد تومانی مرتبط با نیروگاه زباله سوز ساری تخصیص یافته است.

اسلامی با اشاره به این که برای راه اندازی فعالیت های مرتبط با کشاورزی، دامپروری و صنایع جانبی و بوم گردی، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود، گفت: با ترکیبی از باغداری، استفاده از اراضی شیب دار، پرورش ماهی، صنایع جانبی و ... می توان سبد کاملی از اشتغال روستایی را تدارک دید.

وی با بیان این که روستاهای استان نباید فاقد امکانات زیربنایی باشد، تصریح نمود: برای ایجاد زیرساخت های لازم در مناطق روستایی و محروم مازندران در راستای محرومیت زدایی اهتمام کامل داریم.

اسلامی استاندار

استاندار مازندران با اشاره به این که روستاییان باید با ید واحده، همدلی و تلاش خودشان و برخورداری از حمایت دولت از ظرفیت های والای روستاها در جهت رونق اشتغال و تولید مولد و شکوفایی اقتصاد و معیشت خویش اهتمام کنند، گفت: با اقتصاد خرد و بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها می توان به شکوفایی در اقتصاد رسید.

مردم چشم و گوش استاندار هستند

 اسلامی با اشاره به این که با کسی که جنگل و زمین های کشاورزی را تخریب و ویلا سازی کند مقابله می کنیم، لیکن استفاده از این امکانات در جهت توسعه باغداری و کشاورزی هیچ مانعی ندارد، افزود: مردم چشم و گوش استاندار هستند.

 مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که در تلاشیم تا موانع خود ساخته اشتغال و سرمایه گذاری در استان را رفع نماییم، اظهار داشت: هر اداره ای در جهت ارتقا اشتغال دلایل غیر منطقی بیاورد و بی دلیل مانع ایجاد کند شخصا پیگیری می کنم.

اسلامی با بیان این که در تلاشیم تا با هم افزایی و تدارک منابع، مشکلات آب شرب روستاها را نیز رفع نماییم، گفت: تفاهم نامه ی چهار جانبه یی با مشارکت استانداری، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی و بسیج سازندگی در این راستا منعقد شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی