English

نامه انتقادی مجمع نمایندگان مازندران به رئیس جمهور

مجمع نمایندگان استان مازندران در نامه ای به رئیس جمهور از صدور مجوز محیط زیست برای انتقال آب خزر به سمنان انتقاد کردند.

نامه انتقادی مجمع نمایندگان مازندران به رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری موج، در متن نامه مجمع نمایندگان مازندران به رئیس جمهور آمده است؛ در شرایطی که کشور در موقعیت کنونی بیش از هر چیز نیاز به ایجاد روحیه وحدت و امید به آینده و باور به درایت و تدبیر مدیران و مسوولان ارشد دارد و جای بسی تعجب است که ریاست محترم سازمان محیط زیست اقدام به صدور مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان را نموده است.

این در حالیست که این مجوز در تعارض کامل با جهت گیری های ملی آمایش سرزمین است. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که طرح های انتقال آب خزر از لحاظ اقتصادی بسیار پرهزینه هستند. بعلاوه هم برای نقطه ارسال کننده و هم برای نقطه دریافت کننده دارای هزینه های سنگین اجتماعی و زیست محیطی هم می باشند. تمام تجارب بین المللی و داخلی گواهی می دهند که پروژه های انتقال آب بین حوضه ای، روش ناپایداری است که نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه اوضاع آب را پیچیده تر می کند.

نامه مجمع نمایندگان مازندران

انتقال آب خزر به سمنان واکنش های مردمی را به همراه دارد

در چنین فضای مبهم و غیرشفافی و با توجه به شرایط نامطلوب زیست محیطی استان مازندران بیم آن می رود که اجرای چنین طرحی با واکنش های جمعی مردم همراه شود.

از حضرتعالی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور انتظار است تا از اجرای چنین طرح هایی که نتاج آن جز نابودی محیط زیست، فرسایش سرمایه اجتماعی، هدررفت سرمایه های اقتصادی و فروپاشی اعتماد اجتماعی نیست، جلوگیری نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه