English

ضرورت ساماندهی و نظارت بر کارگزاری های بیمه اجتماعی در روستاهای مازندران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر کارگزاری های بیمه اجتماعی در روستاهای مازندران خبرداد.

ضرورت ساماندهی و نظارت بر کارگزاری های بیمه اجتماعی در روستاهای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، محمد ابراهیمی بر اهمیت ساماندهی و نظارت بر کارگزاری های بیمه اجتماعی در روستاهای مازندران تاکید کرد و گفت: امسال با اجرای طرح تلفیق، 242 کارگزاری موجود در استان در یکدیگر ادغام و به 100 کارگزاری فعال کاهش داده شدند تا علاوه بر اتصال به سامانه الکترونیکی ، یک کارشناس بیمه را هم در کنار خود به کار گیرند.

وی گفت: تاکنون در استان مازندران پرداخت حقوق بازنشستگی پیش از موعد بیش از یکهزار و 200 نفر از روستاییان عضو صندوق بیمه اجتماعی برقرار شده است.

ابراهیمی بیان داشت: بر اساس قانون، تمامی کسانی که زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند در صورتی که 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته و سنشان 70 سال به بالا باشد ‌، بازنشسته شده و از حقوق و مزایای این صندوق برخودار می شوند.

بیمه روستایی

 تلاش برای جبران عقب ماندگی صندوق در مازندران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران در عین حال از عقب ماندگی این صندوق در زیر پوشش بردن افراد گروه هدف خبر داد و گفت: هر چند آمار تحت پوشش رو به رشد است ، اما تاکنون کمتر از 20 درصد از 461 هزار نفر جامعه هدف این صندوق در استان زیر پوشش قرار دارند.

وی گفت:بر اساس مقررات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایری که بالاتر از 18 سال سن داشته باشند، می توانند تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند.

ابراهیمی گفت که به دستور استاندار ستاد راهبردی توسعه و فراگیری بیمه اجتماعی در تمام شهرستان های مازندران به ریاست فرمانداران شکل گرفته است تا این مشکل رفع شود.

در بیمه اجتماعی دو سوم سهم حق بیمه را دولت پرداخت می کند

وی افزود : با توجه به این که در بیمه اجتماعی دو سوم سهم حق بیمه را دولت پرداخت می کند ، عقب افتادگی مازندران با جمعیت روستائی بالا نیازمند تلاش بیشتر و کمک سایر دستگاههاست.

ابراهیمی ادامه داد : حتی چنانچه افراد گروه هدف صندوق توانایی پرداخت حق بیمه سهم خودشان را نداشته باشند ، استانداری و دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی این سهم را متقبل می شوند.

در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هشت سطح درآمدی برای افراد گروه هدف با بیش از 230 شغل تعریف شده است تا هر فردی به فراخور توان و نوع فعالیت بتواند از مزیت های بیمه ای این صندوق برخوردار شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی مازندران گفت: در حال حاضر حداقل حق بیمه سالانه در این صندوق 350 هزار تومان و حداکثر آن نیز 800 هزار تومان است و افراد زیر پوشش در زمان بازنشستگی در سال جاری ، دو سوم این مبلغ را به عنوان مستمری دریافت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه