English

مدیرکل دامپزشکی مازندران؛

ممنوعیت عرضه پرندگان زنده در بازار مصوبه ستاد آنفلوآنزای استان است

مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهار داشت: ممنوعیت عرضه پرندگان زنده در بازار مصوبه ستاد آنفلوآنزای استان است.

ممنوعیت عرضه پرندگان زنده در بازار مصوبه ستاد آنفلوآنزای استان است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین رضوانی با اعلام این که کانون های آلوده به آنفلوآنزای مرغی در استان با وجود سخت گیری های مختلف در ماه های گذشته برای جلوگیری از بروز این بیماری شناسایی شده، گفت: مهاجرت گونه های مختلف پرندگان زمستان گذران به مازندران همواره با نگرانی و خطر بالقوه بروز بیماری آنفلوآنزای مرغی همراه است.

وی افزود: متاسفانه با تمامی تمهیدات و مقررات سختگیرانه ای که در ماه های گذشته انجام دادیم، اما امروز شاهد پراکندگی این ویروس در استان هستیم.

وی گفت: بر اساس آمارهای رسمی همه ساله در فصل پاییز و زمستان 90 گونه پرنده مهاجر زمستان گذران با جمعیت حدود یک میلیون و 500 هزار بال به مازندران مهاجرت می کنند.

رضوانی بیان داشت:این پرندگان یکی از انتقال دهندگان ویروس آنفلوآنزای مرغی هستند و رعایت مقررات بهداشتی در شکار و عرضه همواره از دغدغه های مسوولان مازندران بوده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از تشدید تدابیر برای جلوگیری از شیوع بیشتر آنفلوآنزای مرغی در استان خبر داد و گفت: به همین منظور در اطلاعیه ای اعلام کرده ایم که از این پس عرضه پرندگان زنده در بازارهای استان ممنوع است.

وی افزود: بر این اساس به منظور حفظ سلامت عمومی و کاهش تلفات در طیور بومی، از خرید و فروش طیور زنده و پرندگان مهاجر در بازارهای سنتی، محلی و هفتگی جلوگیری و با متخلفان بهداشتی به شدت برخورد قانونی می شود.

رضوانی گفت: ممنوعیت عرضه پرندگان زنده مصوبه ستاد آنفلوآنزای استان مازندران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه