English

شرایط اقتصادی جامعه کارگری باید دستخوش تحول و تغییرات اساسی شود

عضو هیأت مدیره کانون شورای کارگری مازندران اظهار داشت: شرایط اقتصادی جامعه کارگری باید دستخوش تحول و تغییرات اساسی شود.

شرایط اقتصادی جامعه کارگری باید دستخوش تحول و تغییرات اساسی شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی نادری با اشاره به تصمیمات این روزهای کمیسیون تلفیق و بررسی بودجه گفت: در مصوبات و تصمیمات بودجه‌ای سال 1397 نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حقوق جامعه خدوم و مظلوم  کارگری دفاع کنند.

وی با اشاره به اهمیت معیشت جامعه کارگری در تصمیمات و بررسی بودجه سال 1397، اظهار کرد: در بسیاری از این تصمیمات در حوزه بودجه‌ای در کشور شرایط جامعه کارگری چه به لحاظ امنیت شغلی، حمایت و سلامت این قشر مظلوم و خدوم به ویژه در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

عضو هیأت مدیره کانون شورای کارگری مازندران شرایط اقتصادی هر جامعه و کشور را در نشاط و پویایی جامعه کارگری دانست و افزود: بزرگ‌ترین و موثرترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستان پرتوان جامعه کارگری است و تحقق اقتصاد مقاومتی هم منوط به پویایی و نشاط این قشر خدوم است که باید برای تقویت آن تصمیمات جدی گرفته شود.

این مسوول با اشاره به وجود برخی مشکلات و معضلات در قراردادنامه‌های بین کارفرمایان و کارگران و عدم امنیت شغلی در تنظیم این نوع قراردادها تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه کارگری نیازمند توجه ویژه در امور این جامعه مظلوم و زحمت‌کش کارگری است و باید طوری برنامه‌ریزی شود که کارگر در تصمیمات کلان حوزه اقتصاد و رونق ملی احساس انگیزه و ایجاد رغبت داشته باشد و شرایط اقتصادی جامعه کارگری باید دست خوش تحول و تغییرات اساسی شود.

نادری از مصوبات کمیسیون تلفیق در بودجه سال 1397 یاد کرد و ادامه داد: دردهای جامعه کارگری بسیار است و باید برای التیام آن از وعده‌های گفتاری خودداری و به وعده‌های عملیاتی و میدانی تکیه کرد و دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در کمیسیون‌های تلفیق و بررسی بودجه سال 1397 صحن علنی برای این جامعه دردمند برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن پایان سال 1396، گفت: باید با توجه به فشار اقتصادی و برخی مشکلات رفاهی در سال‌های اخیر، افزایش حقوق جامعه کارگری مطابق با تورم میدانی نه آماری و برخواسته از آگاهی قدرت خرید این قشر مظلوم باشد و نشست نمایندگان کارفرمایی و جامعه کارگری متناسب با شرایط این قشر برای سال جدید برنامه‌ریزی واقع بینانه‌تری در جهت افزایش حقوق این قشر داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه