English

ساری و میاندرود بیشترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را دارد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: ساری و میاندرود با 76 مورد بیشترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را دارد.

ساری و میاندرود بیشترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علی عباسی با بیان اینکه در تمامی محورها شاهد کاهش آمار بودیم، اظهار کرد: جاده‌های برون‌شهری با 323 مورد و محور درون‌شهری با 128 نفر و راه روستایی با 22 نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی افزود: براساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با 76، بابل و آمل هر کدام با 57 مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با چهار مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در تفکیک وضعیت متوفی، گفت: در زمان وقوع تصادف 143 نفر از افراد عابران پیاده، 119 نفر سرنشین، 105 نفر راننده، 99 نفر موتورسوار و هفت مورد هم دوچرخه‌سوار فوتی به ثبت  رسید.

این مسوول با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، تصریح کرد: در 9 ماه امسال، 12 هزار و 483 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشت. 

عباسی در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در زمینه کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه