English

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

دولت‌مردان سر عقل بیایند و با تولید و امنیت ملی کشور بازی نکنند

قربانعلی نعمت زاده با اشاره به اینکه کشاورزی مبنای اقتصاد، امنیت و استقلال در کشور است، گفت: امیدواریم دولت‌مردان سر عقل بیایند و با تولید و امنیت ملی کشور بازی نکنند.

دولت‌مردان سر عقل بیایند و با تولید و امنیت ملی کشور بازی نکنند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران با تأکید بر اینکه وضع کشاورزی نامناسب بوده که با تداوم این روند سنخیتی با بحث اقتصاد مقاومتی ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان محصول خود را با کلی مصیبت تولید می‌کنند و نباید بحث اقتصاد مقاومتی به شوخی و بازی گرفته شود ولی متأسفانه حال و روز تولیدکنندگان محصولات کشاورزی اصلاً خوب نیست.

نعمت زاده گفت: در حال حاضر برنج طارم روی دست کشاورز مازندران مانده است و برنج محلی که کشاورز برای تولید رنج و مشقت‌هایی بسیاری متحمل شده خریدار ندارد.

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی برنج‌کار مجبور است برای تأمین معاش خود را زمین را رها کرده و یا الگوی کشت خود را تغییر دهد که این موضوع اثرات ناگواری به‌دنبال دارد.

وی گفت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و درون‌زا باید به تولیدات داخلی اهمیت دهند، چرا که تولید داخل همانند سنگر مبارزه با استکبار است و باید تلاش شود کشاورز بیل، کلنگ و زمین کشاورز خود را از دست ندهد و بتواند با خیالی آسوده به تولید بپردازد.

نعمت‌زاده تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند کشاورزان نگران فروش محصولات خود نباشند تمام محصولات کشاورزی ازجمله برنج از آنان خریداری می‌شود حال که محصول کشاورزان روی دست‌شان مانده انتظار دارند وزیر جهاد کشاورزی به وعده خود عمل کند.

وی افزود: اینکه برنج‌کار برای فروش محصولات خود به این در و در بزنند و مجبور شوند محصول‌شان را به‌ازای چک چهار ماهه‌ای که مشخص نیست چه زمانی به دست‌مزد خود می‌رسند واقعاً جای سوال دارد چرا که در حال حاضر آنان به پول نیاز دارند.

رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران با طرح این سوال که کدام‌یک از مسوولان حاضر است حقوقش چند روز دیرتر واریز شود، اضافه کرد: ولی کشاورز محصولش را باید الان به فروش برساند و به‌ازای آن چک چهارماهه بدهند در حالی‌که کشاورز در حال حاضر به آن نیاز دارد؛ چرا که برای تولید محصول متحمل هزینه‌های بسیاری شده و به بانک‌ها بدهکار است در این صورت با دریافت این مبالغ تنها می‌تواند دیرکرد خود با بانک‌ها را پرداخت کند.

نعمت‌زاده با اعلام اینکه با وجود این مشکل برای برنج‌کاران چرا صدای مسوولان و نمایندگان درنمی‌آید، بیان کرد: با توجه به یکی دو ماه به آغاز کشت و کار برنج‌کاران مانده با وجود این مشکلات آیا رمقی برای کشاورز مانده است تا بتواند در مقابل مشکلات سینه سپر کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی مبنای اقتصاد، امنیت و استقلال در کشور است، گفت: اقتصاد استان‌های شمالی بر محور کشاورزی می‌چرخد اگر کشاورزی راکد باشد همه مشاغل به‌نوعی از کارگر تا بازار و حمل و نقل و سایر راکد خواهد بود چرا که همه اینها به هم گره خورده است.

نعمت‌زاده یادآور شد: امیدواریم دولت‌مردان سر عقل بیایند و با تولید و امنیت ملی کشور بازی نکنند؛ چرا که اگر دیر بجنبیم منبع تولید از گردش خارج شده و دیگر قابل برگشت نخواهد بود.

وی اضافه کرد: بسیاری از زمین‌های شالیزاری الگوی کشت خود را تغییر دادند نباید کشاورزان زمین را به حال خود رها کنند.

رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران تصریح کرد: پشت میز مذاکره همه چیز در حال تعادل است و فاصله بین مسوولان تا مزرعه هزاران کیلومتر است و باید مسوولان جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس  کاری انجام ندهند، چراکه پشت تریبون مشکلی حل نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی