English

یک استاد دانشگاه:

دولت باید جلوی فرار مالیاتی برخی از ویژه خواران و نجومی‌بگیران را بگیرد

هادی ابراهیمی اظهار داشت: دولت باید جلوی فرار مالیاتی برخی از ویژه خواران و نجومی‌بگیران را بگیرد.

دولت باید جلوی فرار مالیاتی برخی از ویژه خواران و نجومی‌بگیران را بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج، یک استاد دانشگاه اظهار کرد: لایحه بودجه 97 مشکلات اقتصادی و ناراحتی‌های جدی را برای مردم ایجاد کرده بود، یعنی یک فضای روانی با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه ایجاد شده بود و تلقی این بود که بودجه 97 منجر به گرانی‌های بیشتر و شرایط سنگین‌تر برای مردم می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق بودجه و مواضع سخنگوی آن، اضافه کرد: نگاه کارشناسانه کمیسیون تلفیق بودجه باعث شد تا تأثیرات روانی لایحه بودجه کاسته شود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور بیان کرد: افزایش قیمت بنزین به یک‌هزار و 500 تومان، حذف  30 میلیون از لیست بودجه دریافت یارانه نقدی، افزایش فشار مالیاتی، کاهش بودجه عمرانی و حذف یارانه نان را از مواردی دانست که مردم را نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال 1397 نه تنها خوش‌بین نمی‌کرد بلکه موجی از ناامیدی و یأس را هم در جامعه به وجود آورد.

ابراهیمی با تشکر از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه، افزود: مجلس بادر نظر گرفتن مصالح ملی و منافع مردم نقش مدعی علیه این و آن را بازی نکرد.

وی تصریح کرد: دولت می‌خواست بار گرانی بنزین و هدفمندی یارانه‌ها را به گردن مجلس بیندازد و با افزایش قیمت حامل‌های انرژی 17هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد کند اما این افزایش درآمد دولتی از دیدگاه یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق نه تنها منجر به اشتغال نمی‌شد صرفا به گرانی و تورم هم در جامعه دامن می‌زد

این استاد دانشگاه با اشاره به جمعیت یارانه‌بگیر کشور، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 76 میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند مجلس شورای اسلامی در کوتاه‌ترین فرصت باید برای عدم حذف یارانه افراد کم‌درآمد مثل کارمندان، بازنشستگان، کارگران و اقشار آسیب‌پذیر جامعه اقدام کند و در مرحله بعد با شناسایی افراد ثروتمند و متمول یارانه آنها را حذف کند.

ابراهیمی با اعلام اینکه منابع دولت عموماً از مالیات‌‌هاست، اظهار کرد: برخی از دانه درشت‌ها و فرصت‌طلبان اقتصادی همان‌هایی که معمولا از رانت‌های بالای اقتصادی استفاده می‌کنند در کشور ما فرار مالیاتی دارند و مالیات هم نمی‌پردازند و فشار مالیاتی بر روی اقشار کم‌درآمد جامعه، یعنی چیزی بالغ بر 70 درصد جامعه است.

وی یادآور شد: باید قانونی در مجلس وضع شود تا دولت جلوی فرار مالیاتی برخی از ویژه خواران و نجومی‌بگیران را بگیرد این دریافت‌های مالیاتی می‌تواند در رفع اشتغال کمک کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم آمریکا نسبت به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آن را مسأله جدید و تازه‌ای ندانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نقش‌آفرینی موثر رسانه ملی در اغتشاشات اخیر هدف آمریکا خاموش کردن صدای رسانه ملی است.

ابراهیمی افزود: کنترل صداوسیما از ابتدای انقلاب تا به حال همیشه در دست مردم ایران بوده است عصبانیت ترامپ که ادعاهای او بیشتر شبیه طنز است ناشی از تأثیرگذاری صداوسیما در تحولات داخلی و بین‌المللی است.

وی در پایان گفت: رسانه‌های خارجی تلاش بسیاری دارند تا به مخاطبان داخلی القا کنند که رسانه ملی مخاطب چندانی ندارد از همین رو با صرف هزینه‌های گزاف درصدد راه‌اندازی شبکه‌های فارسی‌زبان برآمدند تا افکار عمومی را به دست خود گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه