English

شورای رقابت اجازه نخواهد داد قیمت خودرو به صورت بی رویه افزایش یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نگاه نمایندگان مردم در خانه ملت را حمایت از مصرف کننده دانست و تاکید کرد: شورای رقابت اجازه نخواهد داد قیمت خودرو به صورت بی رویه افزایش یابد.

شورای رقابت اجازه نخواهد داد قیمت خودرو به صورت بی رویه افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالله رضیان اظهار داشت: دولت تمهیداتی را اندیشیده است تا در قبال واردات هر دستگاه خودروی خارجی، سه دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شود تا از این طریق علاوه بر حفاظت از محیط زیست و اشتغال زائی ، از ظرفیت صنایع خودروسازی داخلی به صورت بهینه استفاده شود.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس نگاه نمایندگان مردم در خانه ملت را حمایت از مصرف کننده دانست و تاکید کرد که شورای رقابت اجازه نخواهد داد قیمت خودرو به صورت بی رویه افزایش یابد.

وی از ظرفیت 800 هزار فرصت شغلی در صنعت خودرو سازی کشور خبر داد و گفت: در چند سال اخیر وضعیت خودروسازی از لحاظ کیفی و کمی پیشرفت داشته است.

رضیان با اشاره به بستن قرارداد با سه شرکت صاحب نام فرانسوی سیتروئن، پژو و رنو، گفت: در این قراردادها لحاظ شده است که 30درصد تولیدات این شرکت ها در ایران باید صادر شود.

وی یکی دیگر از نکات مهم این قرارداد را استفاده از ظرفیت قطعه سازان داخلی دانست و افزود: این شرکت ها باید طی پنج سال تا 80 درصد از قطعات مورد نیاز را از قطعه سازان داخلی تامین کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دورنمای صنعت خودروسازی کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: جهت گیری خودروسازان داخلی به سمتی است که با تولیدات مناسب و کیفی علاوه بر رقابت با خودروسازان خارجی، زمینه ای را فراهم کنند که مصرف کنندگان در بازار خودروهای داخلی حق انتخاب داشته باشند.

رضیان همچنین از امضای تفاهمنامه ای با وزارت اقتصاد و بانک ها خبر داد که براساس آن فروش خودروهای لیزینگی یابد تا صنعت خودروسازی تقویت شده و خوردوهای فرسوده با روند تندتری با هدف کاهش آلودگی محیط زیست از رده خارج شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه