English

استاندار مازندران:

آموزش و پژوهش در مازندران باید تقاضا محور باشند

استاندار مازندران با اعلام اینکه آموزش و پژوهش استان باید تقاضا محور باشند، گفت: در این حوزه باید زمینه توانمندسازی مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کرد.

آموزش و پژوهش در مازندران باید تقاضا محور باشند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی در جلسه کارگروه اشتغال مازندران در ارتباط با ظرفیت‌سازی برای اشتغال در استان که با فعال سازی سامانه کارورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: این اقدام زمینه خروج نیروهای تحصیل کرده از بیکاری را فراهم می‌کند.

استاندار مازندران اضافه کرد: تعداد دانشگاه‌های مازندران به نسبت جمعیت بسیار زیاد است و رتبه اول به لحاظ تعداد دانشگاه در استان داریم، برنامه داریم که تحصیلات دانشگاهی متناسب با نیاز استان عملیاتی شود.

وی با اعلام اینکه آموزش و پژوهش کشور باید تقاضا محور باشند باید دانشگاه‌ها قوی‌تر عمل کنند، افزود: در این حوزه باید زمینه توانمندسازی مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کرد.

اسلامی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل در استان مازندران، گفت: بخشی از مصوبات این ستاد عمل شده است و بسیار از مصوبات روی زمین مانده است و خروجی مورد انتظار هدف گذاری شده را نداشته است که برخی از این موارد نیاز به مصوبات ملی و سایر امور در استان عملیاتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه در کارگروه اشتغال مازندران سه برنامه اساسی در دستور کار است، افزود: بررسی ماهیت صنایع استان، توسعه فعالیت سرمایه‌گذاران و مساعدت برای توسعه صادرات از اقداماتی است که باید به آن توجه شود.

اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاران اقتصادی مناسبی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها قابلیت توسعه دارد که این افراد نیاز به حمایت دارند که در بخش ملی و استان باید این حمایت‌ها در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های که تولیدکنندگان در حوزه  وزارت اقتصاد دارای، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی حمایت دارند، افزود: در این بخش باید به نحوی عمل شود که هم دغدغه وزارتخانه‌ها تامین و در استان مازندران انعطاف لازم برای حمایت از تولید را در برنامه کاری خویش قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی