English

انتخاب نادرست برخی روستاها چالشی جدید در حوزه گردشگری مازندران

مدیر گروه جهانگردی دانشگاه مازندران گفت:انتخاب نادرست برخی روستاها به عنوان روستاهای هدف گردشگری به عنوان چالشی در حوزه گردشگری روستایی در مازندران است.

انتخاب نادرست برخی روستاها چالشی جدید در حوزه گردشگری مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، رمضان زاده مازندران را با ظرفیت بالای گردشگری در تمامی مناطق بویژه روستاها نام برد و بیان داشت : برنامه ریزی برای توزیع سفر با چاشنی افزایش رغبت مسافران به روستاها می طلبد تا دست اندرکاران توجه ویژه تری به این مناطق داشته باشند .

وی به اجرایی شدن 2 برنامه محوری گردشگری در روستاها اشاره کرد و گفت : پروژه راه اندازی مناطق نمونه گردشگری در سال 1383 کلید خورد به گونه ای به مساله گردشگری در روستاها مرتبط بود .

به گفته رمضان زاده هرچند این پروژه منجر به تسهیل در هماهنگی با ارگان های مرتبط همچون منابع طبیعی برای صدور ساخت اماکن اقامتی از جمله هتل در روستاها شده است اما برای دیگر زیر ساخت های عمومی خدماتی ، اقدام خاصی صورت نگرفته است .

وی از مجموعه دولتی به عنوان مجموعه هایی نام برد که دراین مهم کوتاهی کرده اند و برای تامین زیر ساخت های عمومی اتفاقی نیفتاده است .

این استاد دانشگاه همچنین از انتخاب نادرست برخی روستاها به عنوان روستاهای هدف گردشگری به عنوان چالشی در حوزه گردشگری روستایی در مازندران نام برد .

وی گفت : برندسازی برخی روستاها به عنوان روستاهای هدف گردشگری در مازندران صورت می گیرد که به دلیل صعب العبور و نداشتن راه دسترسی مناسب 6 ماه از سال امکان دسترسی به آنها فراهم نیست .

رمضان زاده تاکید کرد : باید درانتخاب روستاهای هدف گردشگری پارامترهای برخورداری از خدمات رفاهی مدنظر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه