English

مرغداری‌های فعال شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی را جدی بگیرند

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با تاکید بر اینکه مرغداری‌های فعال، شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی را جدی بگیرند، گفت: این بیماری درصورت شیوع در یک مرغداری، خسارت‌های زیادی را به همراه دارد.

مرغداری‌های فعال شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج، حسن رزاقی از ثبت نام سه واحد مرغداری در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) آذرماه امسال در شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: جوجه ریزی به ظرفیت 56 هزار قطعه برای این واحدها در سامانه ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر هدف از راه اندازی این سامانه را ثبت جوجه ریزی، مدیریت تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازارعنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه مرغداری‌های فعال، شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: این بیماری درصورت شیوع در یک مرغداری، خسارت‌های زیادی را به همراه دارد.

رزاقی افزود: در مرغداری‌ها حتی اگر یک مورد تلفات مرغی مشکوک مشاهده شد، به اداره‌ دامپزشکی گزارش شود تا اقدامات پیشگیرانه در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

وی انجام اقدامات قرنطینه ای، جلوگیری از رفت و آمدهای زاید به محل نگهداری طیور، ممانعت از ورود پرندگان مهاجر و معدوم سازی شانه های تخم مرغ آلوده را از مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه