English

مخترع و تولیدکننده مازندرانی؛

از مدیران تسهیلات درخواست نکردم، فقط سنگ جلوی پایم نیندازند

محمدباقر محمدزاده با اعلام اینکه تولیدات چینی در ادارات مازندران بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد، افزود: از مدیران تسهیلات درخواست نکردم، فقط سنگ جلوی پایم نیندازند.

از مدیران تسهیلات درخواست نکردم، فقط سنگ جلوی پایم نیندازند

به گزارش خبرگزاری موج، مخترع و تولیدکننده مازندرانی اظهار داشت: در گام نخست سیستم کلاچ اتوماتیک را طراحی کرده و بعد از تست اولیه به مرحله انبوه‌سازی و تجاری‌سازی رسانده و روانه بازار کردیم و موفق به ایجاد 60 نمایندگی در سطح کشور شدیم که به تبع آن 200 نفر به صورت مستقیم وارد بازار کار شدند.

این تولیدکننده مازندرانی بیان کرد: در اعطای نمایندگی در سطح کشور هم تلاش می‌کنیم، فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی را مشغول کار کنیم و برایم این موضوع خیلی اهمیت دارد.

نخستین تولیدکننده دستگاه ردیاب خودرو با اعلام اینکه در راستای توانمندسازی کشور و ایجاد اشتغال طرح تولیدی دستگاه ردیاب در این مجموعه در برنامه کاری ما قرار گرفت، افزود: در گذشته دستگاه ردیاب خودرو از چین وارد می‌شد، طرح انبوه‌سازی این دستگاه در برنامه  کاری قرار گرفت و پس از تولید انبوه در اختیار نمایندگی‌ها در سطح کشور قرار گرفت و موفقیت مناسبی در این زمینه کسب کردیم.

وی اضافه کرد: مدیران واحدهای تولیدی به جای برداشتن موانع تولید،برای من مانع تراشی کردند، در حال حاضر همه وقت و هزینه من صرف کارهای اداری می‌شود.

محمدزاده در پاسخ به این موضوع که شاید تولیدات شما استاندارد نیست، گفت: صنعت، معدن و تجارت را مثال می‌زنم، برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی حداقل باید یک زیربنایی 200 متری برای تولید داشته باشید، محل کار من 200 متر هست ولی محل تولید من مقداری کوچک‌تر هست، چون قطعاتم را پس از طراحی و سفارش جمع‌آوری و در نهایت مونتاژ می‌کنم، فضای تولیدی نیاز به فضای حدود 200 متری ندارد، به همین بهانه به بنده پروانه تولید نمی‌دهند و بدون پروانه تولید در حال فعالیت هستم.

وی در ارتباط با مشکلاتی که با استاندارد دارد، افزود: دستگاه‌های بنده تازه اختراع شده است، به این دلیل که اداره کل استاندارد در این حوزه به روز نشده و نتوانست در این حوزه اشل برای خودش تعریف کند، نمی‌تواند به من استاندارد بدهد، دوستان به جای بازنگری در نحوه فعالیت خودشان برای تولیدکننده مانع‌تراشی می‌کنند.

نخستین تولید کننده دستگاه ردیاب خودرو با اعلام اینکه از رقابت با شرکت‌های چینی ترسی ندارم،گفت: این موضوع را پذیرفتم که ممکن است کالای مشابه چینی در کشور وجود داشته باشد، مشکل با قاچاق کالا است، دستگاه چینی یک سال گارانتی دارد، دستگاهی که ساختم سه سال گارانتی دارد، خدمات پس از فروش ارائه می‌دهم ولی از خدمات پس از فروش در دستگاه چینی خبری نیست.

وی اضافه کرد: قیمت دستگاه تولیدی ما از محصولات چینی پایین‌تر هست، کیفیت بالاتری داشته  ولی مورد سلیقه مدیران قرار نمی‌گیرد، با  تولیدکننده حاضر به رقابت هستم ولی با کالا قاچاق چه کار کنم، کالای قاچاق بازار را هم اعلام می‌کنم، مشکلی ندارد، خرید کالا چینی و کم‌توجهی به تولید داخلی را کجای دلمان بگذاریم.

محمدزاده افزود: چرا در ادارات، به ما توجه نمی‌شود، چرا تولیدکننده و نخبه در استان نباید مورد حمایت قرار بگیرد، مدیر یک اداره بنده را به شکل بازار یاب نبیند، وقتی کالای را برای معرفی بردم، چرا فقط به اسم تولیدکننده ایرانی تحقیقات مناسبی انجام نمی‌شود، بدون تحقیق درباره واحد تولیدی عذرم را می‌خواهند، از همان دری که بنده را بیرون کردند برای اداره خودشان جنس چینی تهیه می‌کنند.

محمدزاده یادآور شد: به اداره برق منطقه‌ای مازندران مراجعه کردم، در این اداره اصرار بر استفاده از جنس چینی داشتند، وقتی به عنوان تولیدکننده ایرانی معرفی شدم از طریق مدیر پشتیبانی به حراست اعلام کردند که حق ورود به این اداره را ندارم و نگهبانی اجازه ندادند که وارد این ارگان حداقل برای ارائه کالا تولیدی خودم شوم.

وی با اعلام اینکه تولیدات چینی در ادارات مازندران بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد، افزود: در ادارات استان مانند یک تولیدکننده مورد حمایت قرار نمی‌گیرم، امروز دغدغه‌ام حفظ اشتغالی است که برای جوانان ایجاد کردم.

این مخترع و تولیدکننده کشور افزود: آرزوی تولید دارم که به مرحله پایداری در این بخش برسیم و این موضوع در سایه حمایت و مساعدت‌های مدیران امکان‌پذیر است.

محمدزاده در پایان گفت: از مدیران تسهیلات درخواست نکردم، فقط سنگ جلوی پایم نیندازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه