English

مشوق های صادراتی نقش موثری در حل مشکلات کشاورزی در استان‌های شمالی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:به طور حتم استفاده از مشوق‌های صادراتی در صادرات محصولات کشاورزی از جمله مرکبات به کشورهای دیگر نقش موثری در حل مشکلات کشاورزی در استان‌های شمالی کشور دارد.

مشوق های صادراتی نقش موثری در حل مشکلات کشاورزی در استان‌های شمالی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در نشست با مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به مشکل پسماند در استان‌های شمالی کشور افزود: پسماند در استان مازندران، گیلان و بخشی از استان گلستان مشکلاتی را به وجود آورده است بنابراین باید از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش برای حل مشکل پسماند استفاده شود البته تنها مشکلی که در این بخش وجود دارد قیمت فروش برق حاصل از استفاده از دستگاه‌های زباله‌سوز است و در این رابطه دولت باید قیمت برق این حوزه را متعادل کند تا بخش خصوصی با رغبت بیشتری فعالیت کند.

وی با تأکید بر اینکه به جای استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در مدیریت پسماند می‌توان از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد، گفت: می‌توان از صندوق توسعه ملی در صورت نیاز برای این حوزه وام پرداخت کرد اما برداشت 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند امکان‌پذیر نیست و خلاف سیاست‌ها است ضمن اینکه اذنی برای برداشت این پول وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهار مشکل عمده حمل و نقل ریلی، پسماند، صادرات مرکبات و مشکلات مربوط به بخش کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر پیگیری‌های لازم در خصوص به اتمام رسیدن جاده هراز و سوادکوه انجام شده است البته دولت قول داده بود که تا پایان سال 95 جاده هراز را به اتمام برساند اما هنوز بخش‌هایی از این جاده به اتمام نرسیده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه دولت در انجام بسیاری از پروژه‌ها مشکل منبع نقدی دارد، افزود: با توجه به اینکه مسافرت به استان مازندران بسیار انجام شده و به نوعی جاده‌های منتهی به این استان با ترافیک بسیار روبرو هستند باید هر چه سریع‌تر جاده هراز و فیروزکوه را به اتمام رسانم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از صرف زمان بسیار برای مسافرت به استان مازندران جلوگیری کرد، تصریح کرد: صرف 12 ساعت زمان برای رفتن به مازندران بسیار زیاد است و باید تا جای ممکن جاده‌های منتهی به این استان را دو خطه کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته در آینده 30 میلیارد تومان برای تکمیل جاده سوادکوه پرداخت شود، گفت: اگر دولت نتواند این میزان را به شکل نقدی پرداخت کند باید از اوراق استفاده کند البته درباره جاده هراز با وزیر راه و شهرسازی صحبت می‌شود تا اگر با پول دولتی تا دو سال آینده این پروژه به اتمام می‌رسد اقدامات لازم را انجام ‌دهند در غیر این صورت باید بخش خصوصی نیز وارد عمل شود.

لاریجانی با تأکید بر استفاده از مشوق‌های صادراتی در افزایش صادرات مرکبات در استان‌های شمالی به کشورهای همجوار تصریح کرد: به طور حتم استفاده از مشوق‌های صادراتی در صادرات محصولات کشاورزی از جمله مرکبات به کشورهای دیگر نقش موثری در حل مشکلات کشاورزی در استان‌های شمالی کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه