English

شلاب با هدف شناخت خرده فرهنگ های مازندران برگزار می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه بابل گفت: شلاب با هدف شناخت خرده فرهنگ های مازندران، تحقیق و پژوهش در فرهنگ بومی و همچنین گردآوری آخرین تحقیقات فرهنگ مازندران برگزار می شود.

شلاب با هدف شناخت خرده فرهنگ های مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، قربانعلی ولی زاده در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره در سال 83 به منظور معرفی فرهنگ و زبان و ادب مازندران شکل گرفته است و در هر دوره با یک موضوع خاصی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: شلاب با هدف شناخت خرده فرهنگ های مازندران، تحقیق و پژوهش در فرهنگ بومی و همچنین گردآوری آخرین تحقیقات فرهنگ مازندران برگزار می شود.

فرماندار بابل با بیان اینکه در جشنواره شلاب از چند تن از بانوانی که در توسعه فرهنگ مازندران نقش داشته اند، تجلیل خواهد شد؛ افزود: فریده یوسفی زیرابی یکی از این بانوان است که در توسعه شعر و ادب و فرهنگ مازندران نقش آفرینی کرده است.

ولی زاده اظهارداشت: 45 مقاله از پژوهشگران برجسته مازندران به جشنواره شلاب در بابل ارسال شده است که از این تعداد 22 مقاله از سوی هیات داوران انتخاب و به صورت کتاب چاپ و در جشنواره توزیع خواهد شد.

رییس هفتمین جشنواره شلاب مازندران افزود: خوشبختانه 10 مقاله برگزیده شده در این جشنواره از سوی بانوان نوشته شده است.

وی اظهارداشت: مقاله های ارائه شده با موضوعات آیین ها و باورها، آداب و رسوم، مثل ها و متل های مازندرانی وضرب المثل ها مربوط به مادران است.

وی بیان کرد: مادران مازنی که دوشادوش مردان خود به کار و فعالیت می پردازند نقش زیادی در اقتصاد خانواده داشته وبدون تردید در انتقال میراث کهن این مرزو بوم هم نقش بسیار برجسته ای داشته اند که امیدواریم این جشنواره بتواند این مهم را برای نسل جوان ما یادآوری کند.

اولین جشنواره دو سالانه شلاب با استقرار دبیرخانه آن در بابل آغاز شد و هفتمین دوره آن ششم دی ماه آینده در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور فرهیختگان و محققین فرهنگ مازندران برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه