English

تعیین محدوده مالکیت‌های حقیقی و حقوقی از اهداف اجرای کاداستر است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: تعیین محدوده مالکیت‌های حقیقی و حقوقی و مدیریت اراضی از اهداف حقوقی اجرای کاداستر است.

تعیین محدوده مالکیت‌های حقیقی و حقوقی از اهداف اجرای کاداستر است

به گزارش خبرگزاری موج، فرزین فرهادی بیان داشت: کاداستر به روندی گفته می‌شود که در آن اموال غیرمنقول شامل ملک، زمین، آپارتمان و غیره و در برخی کشورها حتی اموال غیر منقول ثبت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری هدف از کشاورزی مدرن و مکانیزه، یکپارچگی اراضی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین را برای کنترل نهاده‌های کشاورزی آب و خاک دانست و افزود: این امر با اجرای طرح کاداستر قابل تحقق است.

این مسؤول اظهار کرد: تعیین محدوده مالکیت‌های حقیقی و حقوقی و مدیریت اراضی از اهداف حقوقی اجرای کاداستر است.

فرهادی خاطرنشان کرد: از اهداف کیفی کاداستر می‌توان به ایجاد روابط مطمئن و سریع در صدور و یا اصلاح اسناد مالکیت و معاملات، کاهش دعاوی ملکی و دادگاهی، امکان برنامه‌ریزی‌های صحیح فنی اشتغال‌زایی، ایجاد درآمد مستمر افزایش و کارایی طرح‌های عمرانی کشور اشاره کرد.

وی بیان کرد: تغییر  رویکرد نگاه به زمین از محور مالکیت به محور مدیریت و کاربری مهم‌ترین نکته‌ای است که می‌توان از تغییرکاربری اراضی جلوگیری کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه در دهه‌های اخیر با توسعه کشور، گرایش به شهرنشینی و رشد جمعیت شهری به‌شدت افزایش‌یافته است، گفت: دو دهه گذشته بر اثر این تغییرات جمعیتی و گسترش محدوده شهرها و روستاها در اراضی کشاورزی و ساخت‌ و سازهای غیرقانونی در خارج از مناطق مجاز یک‌میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به صورت مجاز یا غیرمجاز تغییرکاربری داده شده و از چرخه تولید خارج شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه