English

باید آسیب‌های ناشی از ماهواره به‌ درستی در جامعه تبیین شود

یک استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی در حال حاضر به‌وضوح در جامعه ما دیده می‌شود خاطرنشان کرد: باید آسیب‌های ناشی از ماهواره به‌درستی تبیین شود.

باید آسیب‌های ناشی از ماهواره به‌ درستی در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید جابرباقری در گفت و گویی با بیان اینکه ماهواره می‌تواند آسیب‌های فراوانی به همراه داشته باشد چرا که موجب از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده‌ها شده است، یادآور شد: ماهواره به‌تدریج و آرام و آرام تأثیر خود را بر تغییر نگرش افراد جامعه برجای می‌گذارد و بعضی مسائل ناهنجار تبدیل به هنجار می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته اگر شاهد جدایی همسران به‌دلیل خیانت بودیم چیز عجیبی بود ولی در حال حاضر امر طبیعی محسوب می‌شود چرا که تاثیر ماهواره و فضای مجازی در این زمینه غیرقابل انکار است و دشمنان به‌صورت مستمر در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید آسیب‌های ناشی از ماهواره به‌درستی تبیین شود.

باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر تهاجم فرهنگی به‌وضوح دیده در جامعه می‌شود که در این زمینه شاهد از هم پاشیدگی خانواده‌ها هستیم، اظهار کرد: جهان ما، جهان جنگ افکار و اندیشه‌ها است که با اطمینان می‌توان گفت پشت برنامه‌های ماهواره‌ای جنگ فرهنگی است که در این تهاجم از روستاییان گرفته تا شهرنشینان و هر نوع فرهنگی دچار تهاجم فرهنگی شده است.

این کارشناس مسائل فرهمگی بیان کرد: در کشورهای غربی نیز مشکلات اجتماعی در بحث احساس و فقدان آن وجود دارد، ادامه داد: در کشور ما دلیل وجود این همه مسائل و آسیب اجتماعی، کمبود درآمد و مشکلات اقتصادی است چرا که وقتی جوانان برای ازدواج کردن از امکانات ضروری آن برخوردار نیستند چگونه می‌توانند به‌راحتی پاسخگوی نیازهای خود باشند؟

وی با طرح این سؤوال که چرا جوانان با دیدن فیلم‌های  ترکی در ماهواره تحت تأثیر قرار می‌گیرند، گفت: اتاق فکرهایی در پشت پرده برنامه‌های ماهواره‌ای وجود دارد که در این زمینه با این ایده که برای از بین بردن هر حقیقت باید به یک حقیقت دیگر از همان جنس رجوع شود، صحنه گردانی صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه