English

انتقاد مدیرکل محیط زیست از اجرا نشدن آبخیزداری در مازندران

مدیرکل محیط زیست مازندران با انتقاد از اینکه آبخیزداری در استان به خوبی اجرا نشد، گفت: براساس آمار منابع طبیعی یک میلیون هکتار فرونشست دشت داریم.

انتقاد مدیرکل محیط زیست از اجرا نشدن آبخیزداری در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی ابراهیمی در همایش خاک، بستر تولید و زندگی که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد اظهار کرد: فرسایش 15 تا 16 تن در خاک هکتار معادل 2.5 برابر فرسایش جهان و سه برابر آسیا است.

وی افزود: اگر برای تولید محصول به 25 سانتی‌متر خاک زراعی نیاز باشد، 15 تا 20 هزار سال طول می‌کشد عرصه خاک برای کشاورزی شکل گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: با وجود خشکسالی‌ها و تغییر اقلیم و آب و هوا، باید اتفاقات را مدیریت کنیم و سازگاری در محیط زیست ایجاد کنیم تا شاهد اتفاقات ناگوارتری نباشیم.

این مسوول بیان کرد: آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت برنج، چند کشت کردن اراضی شالیزاری و همه اینها سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود چراکه در فصل برداشت محصول شاهد افزایش دما هستیم و با آتش زدن کاه و کلش علاوه بر آلودگی محیط زیست خاک مردگی در مزارع بوجود می‌آید.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: جنگل‌های شمال ایران 3.4 میلیون هکتار بوده که در حال حاضر به کمتر از 2 میلیون هکتار رسیده است.

وی با انتقاد از اینکه آبخیزداری در استان به خوبی اجرا نشد، گفت: براساس آمار منابع طبیعی یک میلیون هکتار فرونشست دشت داریم و این یعنی نباید منتظر زلزله باشیم چراکه زلزله را خودمان به‌وجود آوردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با طرح این سؤال که چرا صنایع چوبی استان تعطیل شد، گفت: درختان را از استان ما قطع می‌کنند و چوب را برای استفاده به استان‌های تهران، سمنان و سایر استان‌ها حمل می‌کنند و تجهیزاتی که ساخته می‌شود را دوباره به برای فروش به استان ما می‌فرستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه