English

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبرداد:

رونمایی از دستگاه اکتیو هارمونیک فیلتر درهفته پژوهش

مهندس قاسم شهابی از رونمایی دستگاه اکتیو هارمونیک فیلتر مناسب برای مصارف تجاری، مسکونی و صنایع کوچک در هفته پژوهش خبر داد.

رونمایی از دستگاه اکتیو هارمونیک فیلتر درهفته پژوهش

به گزارش خبرگزاری موج،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در گفت و گویی با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهش وزارت نیرو در پژوهشگاه نیرو گفت: این جشنواره با مشارکت وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه به مناسبت هفته پژوهش طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره پژوهش در راستای تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری وزارت نیرو به ویژه پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی برتر و همچنین برقراری پیوند میان صنعت، دانشگاه و مراکز پژوهشی می باشد.

شهابی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق مازندران با برپایی غرفه، در نمایشگاه جانبی جشنواره نیز حضور دارد اضافه کرد:امکان نمایش دستاوردها و توانمندی‌های علمی پژوهشگران در جشنواره پژوهش مهیا است و تجلیل از دستاوردهای پژوهشی و تلاش در به کارگیری نتایج پژوهش‌ها سبب تسهیل تجاری سازی ایده‌ها و تولید محصولات فناورانه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران بیان کرد: محور های برگزاری این جشنواره شامل ، عرضه عملکردهای مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی برتر و ایجاد فضای تعامل و تبادل دانش میان صنعت، دانشگاه و مراکز پژوهشی و موسسات دولتی می باشد.

وی با اعلام حضور دستاورد مهم پژوهشی شرکت توزیع نیروی برق مازندران، توضیح داد: توسعه روزافزون سیستم­های قدرت در صنعت، باعث افزایش هارمونیک در شبکه گردیده است که معضل شدیدی در شبکه برق ایجاد نموده و موجب کاهش عمر و اختلال در بسیاری از دستگاه ها از جمله ترانسفورماتورها شده است.

شهابی بیان داشت: افزایش میزان هارمونیک و تاثیرات نامطلوب آنها یکی از مشکلات مهم در سیستم برق­رسانی محسوب می­شود و بنابراین شناسایی هارمونیک و روشهای مطلوب حذف و کاهش آنها تا سطح مجاز ضروری می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: دستگاه اکتیو هارمونیک فیلتر برای مصارف تجاری، مسکونی و صنایع کوچک در شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران با همکاری محققین دانشگاهی و حمایتهای شرکت توزیع ساخته شده است و از آنجاییکه قیمت اکتیوفیلترهای موجود در بازار جهانی بسیار بالا است، استفاده از این دستگاه در صنایع بسیار حساس با ملاحظات اقتصادی فراوان نیز مقدورنمی باشد.

وی گفت: برتری این دستگاه، استفاده از تکنولوژی ادوات الکترواستاتیکی برای کاهش چشمگیر هزینه تمام شده و کاهش حجم و ابعاد دستگاه است، بطوریکه این دستگاه می تواند تا 15 آمپر هارمونیکی را متناسب با نیاز شبکه بصورت هوشمند و آنلاین از شبکه دارای اغتشاش حذف نماید و عملکرد ، کیفیت و دقت این دستگاه در حد استانداردهای جهانی و با قیمت 10% نمونه مشابه خارجی خود می­ باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه